خانه علمی پژوهشیاستاندارد علمی و پژوهشی انتشار نخستین استاندارد ملی منسوجات نانو

انتشار نخستین استاندارد ملی منسوجات نانو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
استاندارد ها
مرجع پلیمر در بازار ایران: اولین استاندارد ملی محصول محور فناوری نانو بر پایه مطالعات و تحقیقات انجام شده در پژوهشکده‌های صنایع غذایی و کشاورزی و شیمی و پتروشیمی پژوهشگاه استاندارد، تحت عنوان «کالاهای نساجی با خاصیت ضدمیکروبی- روش‌های آزمون» با شماره استاندارد ملی ایران 211955 منتشرشد.

این استاندارد بنا به درخواست و با حمایت مالی ستاد فناوری نانو و با توجه به سوابق فعالیت‌هایی که در پژوهشکده غذایی و کشاورزی بر روی خواص ضدمیکروبی منسوجات نانو انجام شده بود، به این پژوهشکده واگذار شد و قریب به دو سال در کمیسیون‌های فنی مختلف با حضور متخصصینی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فعال در زمینه فناوری نانو مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً در کمیته ملی مورخ 95/07/05 به تصویب رسید.

استاندارد ها

محتوی استاندارد

در این استاندارد، روش‌های آزمون برای تعیین مشخصات فیزیکی و شیمیایی نانوذرات افزوده شده به کالاهای نساجی و فراورده‌های سلولزی یکبار مصرف، مانند دستمال کاغذی که دارای خاصیت ضدمیکروبی (ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدویروسی) می باشند، مشخص شده‌است. به علاوه روش‌هایی برای تعیین میزان رهش نانوذرات در برابر شستشو و محلول عرق بدن شرح داده شده است. همچنین روش‌های آزمون بررسی کارایی ضدمیکروبی این محصولات و روش‌های بررسی عوارض ناشی از تماس پوستی، شامل تحریک پوستی، حساسیت‌زایی و سمیّت پوستی شرح داده شده است و راهنمای جامعی برای کاربران به منظور صدور مجوز و ارزیابی منسوجات نانو می‌باشد.
فایل این استاندارد را از اینجا دانلود کنید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است