خانه خبر توسعه نمایشگرهای کریستال مایع فوق نازک

توسعه نمایشگرهای کریستال مایع فوق نازک

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

محققین دانشگاه توکیو موفق به توسعه نمایشگرهای کریستال مایع (LC) فوق انعطاف پذیر شده‌اند که در آن دو لایه پلاستیکی فوق نازک توسط دیواره پلیمری محکم به یکدیگر متصل شده‌اند.

نمایشگرهای کریستال مایع فوق نازک

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، تلاش‌های قبلی برای ایجاد نمایشگرهای انعطاف پذیر توسط دیود نشر نور آلی (OLED) با لایه پلاستیکی نازک موفقیت آمیز نبود، به دلیل اینکه لایه‌های پلاستیکی خواص سدکنندگی ضعیفی در برابر اکسیژن و بخار آب دارند و در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

نمایشگرهای LC انعطاف پذیر، ارزان و می‌توانند به تولید انبوه برسند و تخریب کیفیت کمی در طول زمان از خود نشان دهند. با این وجود نمایشگرهای LC مرسوم دارای یک مشکل مهم می‌باشند. فضای بین لایه‌های پلاستیکی ( ضخامت μm100) لایه LC را به صورت ساندویچ در آورده و هنگامی که نمایشگر خم می‌شود به صورت غیر یکنواخت در خواهد آمد و تصویر از حالت طبیعی خارج می‌شود.

محققین موفق به توسعه نمایشگر LC فوق انعطاف پذیر توسط پیوند دادن دو لایه پلی آمیدی شفاف فوق نازک از طریق دیواره پلیمری مستحکم شدند. این بستر دارای ویژگی‌های جذاب نظیر مقاومت در برابر حرارت و توانایی برای تشکیل ساختارهای پیکسلی خوب از جمله الکترودهای شفاف و فیلترهای رنگی می‌باشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است