خانه علمی پژوهشی دستیابی به روشی موفقیت آمیز برای رشد پلیمرها از سطوح سلولهای زنده

دستیابی به روشی موفقیت آمیز برای رشد پلیمرها از سطوح سلولهای زنده

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

محققین برای اولین بار موفق به رشد یا پیوند زندن پلیمرها از سطح سلول‌های زنده شده اند. در این روش با تغییر آسان خواص فیزیکوشیمیایی و بیولوژیکی سلول‌های زنده می‌توان کنترل بهتری بر روی چگالی پلیمر، طول پلیمر و ترکیبات شیمیایی آن بدست آورد.

پلیمریزاسیون رادیکالی انتقال اتم

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، این روش پلیمریزاسیون شامل نوع جدیدی از پلیمریزاسیون رادیکالی انتقال اتم (ATRP) با سمیت کمتر برای سلول‌ها می‌باشد. در این روش پلیمرها مستقیما از سطوح سلولی رشد نمی‌یابند، بلکه آن‌ها بر روی لایه پلی دوپامین تشکیل شده و با سلول‌های مخمری منحصر بفرد بارگذاری می‌شود. این لایه، برای شروع پلیمریزاسیون با منومرهای متیل آکریلات سدیم زیست سازگار و محلول در آب مهم می‌باشد. پلی دوپامین باعث محافظت از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های کشنده تولید شده در حین پلیمریزاسیون خواهد شد.

وارد کردن لایه محافظ دوپامین با ضخامت فقط 10 نانومتر باعث کاهش سمیت سلولی پلیمریزاسیون می‌شود. برای تولید پوشش پلیمری متراکم بر روی سلول‌ها نیاز به 30 دقیقه پلیمریزاسیون می‌باشد که پس از آن درصد زنده ماندن سلول‌ها از %82 به %67 خواهد رسید.

محققین قادر به رشد پلیمرها از سطوح سلول‌های پستانداران نمی‌باشند (برای کاربردهای زیست پزشکی مورد نیاز است) به دلیل اینکه این سلول‌ها توسط دوپامین کشته می‌شوند. در حال حاضر محققین در حال کار بر روی توسعه روش‌هایی برای پیوند زندن پلیمرها از سلول‌های پستانداران بدون از دست رفتن زیست پذیری سلول می‌باشند.

دانلود کامل مقاله:

Cytocompatible Polymer Grafting from Individual Living Cells by Atom-Transfer Radical Polymerization

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است