خانه خبر در میزگرد اشتغال در اتحادیه‌های تولیدی عنوان شد

در میزگرد اشتغال در اتحادیه‌های تولیدی عنوان شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کنفرانس ها و سمينارها

مرجع پلیمر در بازار ایران: نصرالله رضازاده در میزگرد بررسی اشتغال در اتحادیه‌های تولیدی در خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در وزارت تعاون در دولت دهم با حضور آقای احمد‌ی‌نژاد رئیس‌جمهور گفت: در آن جلسه به احمدی‌‌نژادی گفتم برای ایجاد اشتغال در کشور باید به صنایع پایین دستی توجه شود، چرا که به ازای تولید هر یک میلیون تن مواد پلیمری می‌توان 200 هزار شغل ایجاد کرد و این در حالی است که 16 میلیون تن مواد پلیمری در کشور تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌ تأمین نیاز صنعت پلاستیک افزود: بنابر این احمدی‌نژاد در آن زمان وزیر نفت، رئیس کل بانک مرکزی، مدیرعامل بانک تجارت وعده‌ای دیگر را برای انجام این کار مأمور کرد و تولید مواد پلیمری کشور تا سال 92 به 3 میلیون و 600 هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبی که در آن جلسه مطرح شد این بود که واحدهای تولیدی قادر به پرداخت نرخ بهره نیستند، تصریح کرد: پیشنهاد ما در این رابطه به دولت دهم این بود که پول خوراکی که در اختیار پتروشیمی‌ها گذاشته می‌شود، توسط دولت 4 ماهه اخذ شود و در مقابل هم پتروشیمی‌ها مواد اولیه صنایع کوچک را بدون نرخ بهره و 4 ماهه تحویل دهند.

رضازاده با تأکید بر اینکه این کار بحث ربا را در کشور حل می‌کند، بیان داشت: با 36 درصد بهره تولیدکننده را به صلابه کشیده‌اند.

رضازاده با بیان اینکه می‌‌گویند دولت باید از تولیدکننده حمایت کند، گفت: اصلاً‌ با این موضوع موافق نیستم، چه کسی گفته دولت باید حمایت کند؟

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌ تأمین نیاز صنعت پلاستیک کشور گفت: دولت تصمیمات صحیح را بگیرد و تولیدکننده را جراحی و قلع و قمع نکند.

وی تصریح کرد: وقتی تولیدکنندگان ورشکست می‌شود، درب کارخانه‌اش را می‌بندند، دستبند به دستانش می‌زنند و زندانی‌اش می‌کنند و دیگر هیچکس حاضر نیست راه تولید را انتخاب کند.

رضازاده خطاب به مسئولین گفت:‌ دارید تولید را از کشور محو می‌کنید، چه سیاستی دنبال کار است؟

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در کشورهایی که دچار رکود هستند، از مالیات معاف می‌شوند،‌ گفت: 35 هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شده در سال 93 به 70 هزار میلیارد تومان در سال 94 افزایش یافت و در سال جاری هم به 100 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌ تأمین نیاز صنعت پلاستیک کشور با بیان این مالیات‌ها نه از دلال بلکه از تولیدکننده دریافت می‌شود، افزود: من به عنوان یک صنعتگر شاهدم که در مقابل درب چه کارخانه‌هایی بسته می‌شود.

وی گفت: به جای کاهش مالیات آن را رشد داده‌اید و بهره بانکی را مرتب بالا می‌برید، چه سیاست‌ و چه دستی در کار است؟

این تولیدکننده خطاب به روحانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: آقای روحانی اگر قصد و نیت شما این بوده که کارخانه‌های تولیدی کشور متوقف شود باید به شما تبریک بگویم؛‌ چرا که این اتفاق افتاده است.

رضازاده افزود: آقای روحانی اگر هدف شما حمایت از دلال است،‌این اتفاق هم افتاده است.

وی خطاب به مجلس و دولت گفت:‌قوانین اشتباه است و این قوانین اشتباه منجر به نابودی تولید می‌شود.

* اتخاذ تصمیمات ضدتولیدی توسط وزارت صنعت

رضازاده با بیان اینکه تصمیماتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته می‌شود، باعث خواباندن کارخانه‌های تولیدی می‌شود،‌افزود: تمام تصمیمات ضد تولید است.

* انتقاد از عدم توجه به فضای کسب و کار در لایحه برنامه ششم

این تولیدکننده با انتقاد از لایحه برنامه ششم تصریح کرد: چرا باید لایحه برنامه ششم بدون اطلاع تولیدکننده‌ها تدوین شود، چه برنامه‌ای قرار بوده شکل بگیرد که بدون اطلاع ما این برنامه تدوین شده است. آیا ما به عنوان نماینده بخش خصوصی نباید از تدوین برنامه اطلاع داشته باشیم؟

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌ تأمین نیاز صنعت پلاستیک کشور گفت: تصویب قوانین و سیاست‌های اعمالی در راستای خواباندن تولید در بخش کشاورزی و صنعتی است.

وی با بیان اینکه فقط به صنایع بزرگ که اشتغال‌زا هم نیستند، اهمیت داده می‌شود،‌ گفت: اکثر تصمیم‌گیرندگان در بخش صنایع بزرگ دارای منافع شخصی در صنایع بالادستی هستند.

این تولیدکننده با انتقاد از اینکه در لایحه برنامه ششم یک بند برای پتروشیمی‌‌ها در نظر گرفته شده است،‌ گفت: اما برای بهبود فضای کسب و کار صنایع پایین‌دستی کشور در لایحه برنامه ششم حتی یک کلمه هم نوشته نشده است.

* رواج بیکاری و تقلب با قوانین تولیدی کشور

وی با اشاره به اینکه صادرات با قیمت تمام شده بالا امکان‌پذیر نیست‌، گفت: قوانین تولید در کشور نه تنها منجر به بیکاری شده، بلکه تقلب را هم رواج داده است.

رضازاده گفت:‌ناهنجاری‌های شکل گرفته در اجتماع حاصل اتخاذ تصمیمات ناصحیح مسئولان در دولت است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است