خانه علمی پژوهشی پلاستیک سبز جهت چاپ سه بعدی قطعات فضایی

پلاستیک سبز جهت چاپ سه بعدی قطعات فضایی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت Braskem با همکاری شرکت  Made in Space موفق به توسعه پلاستیک سبز ساخته شده از نیشکر شده است که برای ساخت قطعات در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری به فضانوردان اجازه ساخت ابزارها و قطعات یدکی در فضا با استفاده از رزین‌های پایه زیستی را می‌دهد.

پلاستیک سبز

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، پلاستیک سبز مشتق شده از اتیلن از اتانول نیشکر ساخته می‌شود. بزرگ‌ترین مزیت آن کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در هوا از طریق حبس گاز کربن در طول تولید آن است. همچنین پلی اتیلن مذبور دارای خواص ترکیبی نظیر انعطاف پذیری، مقاومت شیمیایی و قابلیت بازیافت می‌باشد، همچنین از منابع تجدید پذیر تولید می‌شود.

اولین قطعه ساخته شده از مواد خام خارج از زمین، یک لوله رابط برای سیستم آبیاری سبزیجات می‌باشد که توسط چاپ سه بعدی ایجاد شده است (اولین چاپگر سه بعدی تجاری می‌باشد که بطور دائم در فضا توسط شرکت AMF اختصاص داده شده است). این فناوری جدید باعث توسعه پلاستیک سبز مخصوصا جهت چاپ سه بعدی در جاذبه صفر شده است.

توانایی چاپ سه بعدی ابزارها و قطعات باعث افزایش اطمینان و ایمنی ماموریت‌های فضایی می‌شود و همچنین باعث صرفه جویی چشمگیری در زمان و هزینه‌ها خواهد شد.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است