خانه خبر تولید پلاستیک سازگار با محیط زیست در ایتالیا

تولید پلاستیک سازگار با محیط زیست در ایتالیا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
زیستی
مرجع پلیمر در بازار ایران به نقا از یورونینوز، برای نخستین بار در جهان دانشمندان ایتالیایی توانستند پلاستیک سازگار با محیط زیست تولید نمایند. بخش عمده مواد اولیه تشکیل دهنده این پلاستیک از منابع تجدیدپذیر تشکیل شده است و نام «بوتاندیول» بر آن نهاده شده است. این ترکیب شیمیایی طبیعی در تولید پلاستیک بسته بندی میوه، کیسه های سبزی و کیسه خرید کاربرد دارد.
مجتمع بیوشیمایی شرکت «نوامونت» که در شمال شرق ایتالیا واقع شده است، نخستین تولید کننده محصولات پلاستیکی در جهان است که موفق به ساخت پلاستیک قابل بازگشت به طبیعت شده است.
استفانو دسی، مدیر اجرایی  مجتمع تولیدی «نوامونت» می گوید:« بوتاندیول یک ترکیب شیمایی طبیعی است که کاربرد وسیعی در ساخت محصولات پلاستیکی دارد و در  حوزه های متنوع دیگری از جمله صنایع شیمیایی یا الکترونیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد.»
وی می افزاید:« ابتکار ما این است که موفق به تولید انبوه این ماده به شیوه تخمیر شده ایم و به جای سوخت فسیلی، از ترکیب شیمیایی آب و شکر استفاده می کنیم که با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد.» فرآیند تبدیل شکر به بوتاندیول طبیعی ظرف مدت چند روز و طی عمل تخمیر در یک لوله استریل انجام می شود.
 زیست‌تخریب‌پذیر
انریکو کاسارتو مدیر کنترل کیفیت مجتمع بیوشیمایی شرکت «نوامونت» می گوید:« اولین مرحله تولید در آزمایشگاه انجام می شود و شامل آماده کردن ماده تلقیحی است. ابتدا میکروارگانیسم های یخ زده را درون تیوب کشت می دهیم و سپس در فلاسک هایی با دمای کنترل شده رشد می دهیم.
پس از رشد این ارگانیسم ها، ماده تلقیحی را در مرحله تخمیر به آنها می افزاییم.» میکروارگانیسم ها در مرحله تخمیر، شکر را به بوتاندیول طبیعی تبدیل می کنند. با به کار بستن این شیوه، حجم مواد تجدیدپذیر این فرایند شیمیایی از سی و شش به شصت و یک درصد افزایش می یابد و همزمان تولید گازهای گلخانه ای را ده تا پانزده درصد کم می کند. تولید صنعتی بوتاندیول در حال حاضر با استفاده از سوخت فسیلی انجام می شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است