خانه علمی پژوهشی درمان دیابت با پانکراس مصنوعی ساخته شده از یک کیسه پلیمری

درمان دیابت با پانکراس مصنوعی ساخته شده از یک کیسه پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: مرکز اروپایی مطالعه دیابت (CeeD) مستقر در استراسبورگ در حال حاضر روی روشی نوآورانه برای درمان دیابت مبنی بر بررسی ارتباط بین ماهیچه ها و پانکراس کار می کند که امیدها برای درمان این بیماری خاموش را افزایش می دهد. در این طرح، از میوکین ها، مولکول‌های ترشح شده از ماهیچه ها به خاطر اثر مثبت آنها بر پانکراس استفاده می شود.
این مرکز اروپایی که از سال  1991 در جهت آگاهی دادن به مردم و توسعه درمان‌های جایگزین تزریق انسولین تلاش می کند، همچنان به تلاش خود برای مقابله با بیماری دیابت ادامه می دهد. دیابت بیماری مزمنی است که طی 30 سال گذشته به شدت پیشرفت کرده و در حال حاضر بیش از 420 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند.
بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، پس از فشار خون بالا و سیگار، دیابت سومین عامل مرگ و میر زودهنگام در جهان محسوب می شود. در سال 2015 حدود پنج میلیون و 300 هزار نفر در فرانسه به دیابت مبتلا هستند.
diabete
اثرات واقعی دیابت و عوارض آن همچنان خیلی شناخته شده نیست. سطح بسیار بالای گلوکز در خون (هایپرگلیسمی) مشخصه این بیماری مزمن، ساکت و بی درد است. این تجمع گلوکز در خون ناشی از اختلال در جذب، استفاده و ذخیره سازی قند موجود در مواد غذایی است.
مرکز اروپایی مطالعه دیابت پس از طرح پانکراس مصنوعی بیوآرتیفیشال (که از بافت حیوانی ساخته شده است) و تجویز خوراکی انسولین، حالا روی ارتباط بین ماهیچه‌ها و پانکراس مطالعه می کند. این طرح روی تاثیر ورزش در پیشگیری از ابتلا به دیابت، کند کردن پیشرفت آن در فرد بیمار و همچنین کاهش نیازهای درمانی متمرکز شده است.
پروفسور میشل پینژه رئیس این مرکز گفت: « غالبا به بیمار گفته می شود که او زیاد می خورد و به اندازه کافی تحرک ندارد و شاید این درست باشد، اما نباید فراموش کرد که دیابت یک بیماری ژنتیکی است.»
شرکت زیست فناوری فرانسوی دِفیمِد (Defymed) که دفتر آن در استراسبورگ است، به تازگی با یک شرکت آمریکایی به نام «Semma Therapeutics» برای ایجاد سلول‌های ترشح کننده انسولین از سلول‌های بنیادی جنین انسان، شریک شده است.
این شرکت فرانسوی قرار است در چارچوب یک آزمایش بالینی روی انسان از سال 2019 ، قابل اطمینان بودن عملکرد پانکراس مصنوعی خود موسوم به میلپان (Mailpan)، را از طریق پر کردن آن با سلول‌های قادر به ترشح انسولین مورد آزمایش قرار دهد.
این آزمایش قرار است در آمریکا که قوانین حاکم بر تحقیق در مورد سلول‌های بنیادی نسبت به فرانسه ساده تر است، انجام شود.
این پانکراس مصنوعی (بیوآرتیفیشال) یک کیسه پلیمری است که در یک جراحی ساده در شکم بیماران دیابتی قرار داده می شود. این کیسه پر از سلول‌های ترشح کننده انسولین است تا سطح قند خون بدن این بیماران تنظیم شود و آنها از تزریق روزانه انسولین خلاص شوند.
میلپان، مجهز به یک غشای نیمه تراوا است که اجازه می دهد گلوکز، مواد غذایی، اکسیژن و انسولین از آن عبور کند اما برای سیستم ایمنی قابل نفوذ نیست و از دفع سلول‌های کاشته شده جلوگیری می کند.
منبع: خبر صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است