خانه اقتصادیگزارش و تحلیل رکورد شکنی در آمار معاملات پلیمرها در بازار

رکورد شکنی در آمار معاملات پلیمرها در بازار

توسط مدیر سایت
0 نظرات
report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: حجم معامله پلیمرها در هفته گذشته به بالاترین حد در سال جاری افزایش یافت وشاهد بودیم که حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا به بالاترین حد از اواسط اسفندماه سال گذشته تاکنون افزایش یافت که همین ویژگی در نهایت موجب شد تا حجم معاملات نیز رکود سال جاری  خود را شکسته و به بالاترین حد از اواسط اسفندماه تاکنون یعنی 72 هزار و 600 تن افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، رونق عرضه در بورس کالا ، ترس فعالان بازار ازرشد بیشتر قیمت ها به دلیل افزایش قیمت دلار در کنار انتظار برای اعلام قیمت های پایه جدید در رو یکشنبه پیش رو و وجود تقاضا در صنایع پایین دستی خریدار را می توان از مهمترین ویژگی های معاملاتی در هفته گذشته به شمار آورد.

نمودار افزايشی

این در حالی بود که در هفته پیش از آن به دلیل نیمه تعطیل بودن بازار ، معاملات نسبتاً مطلوبی به ثبت رسید ولی اوج داد و ستدها را می توان در روز سه شنبه هفته گذشته تعقیب کرد. از سوی دیگر برخی شایعات در خصوص محدودیت های صادراتی در برابر کالاهایی که در بورس کالا مورد داد و ستد قرار می گیرند نیز به گوش رسیده که همین ویژگی در صورت صحت ، خود سیگنال مهمی برای افزایش حجم عرضه ها در هفته گذشته محسوب می شود. به نظر می رسد از این پس شرایط بهتری پیش روی معامله پلیمرها در بورس کالا ترسیم شود.

در بازار آزاد نیز شاهد ثبات نسبی قیمت ها در هفته گذشته بودیم هرچند که میل به رشد قیمتی با اهرم افزایش بهای ارز دربازار آزاد نیز به کمک بازار آمده و تقویت محدودی در نهایت تجربه شد. این در حالی بود که داد و ستد در بازار آزاد درروزهای اخیر جذابیت چندانی نداشته و به کمک بالابودن حجم عرضه ها ، خریداران تقاضای خود را از بورس کالا تأمین کردند که باعث شد رونق انتظاری در بازار آزاد به رغم افزایش بهای دلار تجربه نشود.

در خصوص محصولات شیمیایی در بورس کالا نیز شاهد رشد 59 درصد حجم معاملات در هفته گذشته بودیم که خود سیگنال مهم معتبری در این بازار به شمار می آید همچنین حجم عرضه ها 17.7 درصد و تقاضا 28 درصد افزایش یافت تا جایی که شاهد داد و ستد 26 هزار و 116 تن انواع ترکیبات شیمیایی بودیم.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است