خانه خبراخبار اقتصادی رشد تقاضای مشتریان استایرن در بازارهای آسیا، سود تولید کنندگان قاره سبز افزایش را افزایش داد

رشد تقاضای مشتریان استایرن در بازارهای آسیا، سود تولید کنندگان قاره سبز افزایش را افزایش داد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلی‌استایرن

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از نیپنا، به دنبال رشد قابل ملاحظه تقاضا آسیا برای استایرن، حاشیه سود تولیدکنندگان اروپایی این محصول در هفته منتهی به جمعه 21 آبان ماه به بالاترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید.
قیمت اسپات استایرن اروپا با 39 دلار و 50 سنت افزایش در تاریخ پنجشنبه 20 آبان ماه بر مبنای FOB بنادر آنتورپ-روتردام-آمستردام (ARA) هزار و 87 دلار برای هر تن تعیین شد. این جهش قیمتی به دنبال افزایش شدید بهای این محصول در بازار آسیا که در همین تاریخ با 55 دلار افزایش به هزار و 184 دلار در هر تن رسید؛ اتفاق افتاد.

پلی‌استایرن

در تاریخ جمعه 21 آبان ماه نیز بازار آسیا شاهد افزایش 25 دلاری قیمت بود که در پی آن بهای استایرن بر مبنای CFR چین به هزار و 209 دلار به ازای هر تن رسید. این موضوع شکاف قیمتی 122 دلاری میان بازار اروپا و چین را در پی داشت.
با فراهم آمدن فرصت آربیتراژ استایرن میان این دو قاره، بسیاری از معامله کنندگان بازار به دنبال تهیه و ارسال محموله های این محصول به بازار آسیا هستند.
در جریان بودن یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری در مجمتمع های تولید استایرن آسیا به کمبود عرضه این محصول در بازار دامن زده است و انتظار می رود بحران عرضه در سه ماهه چهارم سال جاری همچنان ادامه یابد.
این در حالیست که بسیاری از عرضه کنندگان اروپایی نظیر باسف که به تازگی تولید را در سایت Ludwigshafen خود در آلمان از سر گرفته است؛ در شرایط مطلوبی به سر می برند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است