خانه خبراخبار اقتصادی ميزان مصرف پليمر های سوپر جاذب در جهان و پیشبيني رشد آن

ميزان مصرف پليمر های سوپر جاذب در جهان و پیشبيني رشد آن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پليمر سوپر جاذب

به گزارش مرجع پليمر در بازار  ايران (پليم پارت): پلیمر های سوپر جاذب (Super Absorbent Polymers) به مواد پلیمری خشک و بطور معمول شکر مانند با توانائی جذب محلول آبی به میزان چندین برابر وزن خود ( 100 تا 1000 برابر) و قابلیت نگهداری آب در خود اطلاق می شود. یک سوپر جاذب پلیمری بر اساس مشخصات ساختار مولکولی، خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیائی گرید بندی و به تبع آن قیمت گذاری می شود.

اهمیت سوپرجاذبهای پلیمری (SAP)

سوپرجاذبهای پلیمری (SAP) به دلیل توانائی جذب و واجذب حجم بزرگ آب و محلولهای آبی دارای مصارف مختلف صنایع و محصولات پر فروش است. این ماده که اغلب به صورت پلیمرهای خنثی شده اکریلیک اسید (با میزان خفیف شبکه ای شدن) تولید می شود دارای کاربرد های منتوع نظیر پوشک نوزادان، نوار بهداشتی، پوشک های بزرگسالان، مصارف کشاورزی، کابل های برق، مواد ساختمان سازی و … است.

بر اساس آمار واردات سالهای گذشته در ايران، رشد سالانه مصرف این ماده به طور متوسط سالانه بیش از 21 درصد بوده که با توجه به آن، پیش بینی می شود تا 5 سال آینده بیش از 31 هزار تن مصرف سوپرجاذب اکریلیکی در کشور ایجاد شود. سهم آمریکا در این واردات بیشتر از همه است (58 درصد) و بعد از آن عبارتند از: تایوان (15%)، چین (8 درصد) وکره.

انتظار می رود تقاضا برای پلیمرهای سوپر جاذب (SAP) در دنيا  به حدود 2.2 میلیون تن تا پایان سال 2015 برسد. از 2.1 میلیون تن SAP مصرفی در سال 2014، پوشک یکبار مصرف نزدیک به 1.6 میلیون تن سهم داشته است که تقريبا” حدود 72 درصد از سهم بازار است.

بازارهای مهم

آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن (APEJ) بزرگترین بازار SAP است، از نظر حجم تقاضا برای SAP در APEJ حدود 627000 تن در سال 2014 تخمین زده شده است اروپا دومین بازار بزرگ برای SAP پس APEJ است. مصرف SAP در آن نزدیک به 581000 تن در سال 2014 بود.

شرکت های کلیدی در بازار جهانی SAP شامل Nippon Shokubhai, Evonik Industries, BASF SE, Sumitomo Seika, LG Chemicals می باشند. Nippon Shokubhai حضور قوی در بازار آسیا و اقیانوسیه دارد در حالی که اروپا از بازار پر سود برای Evonik Industries است. ولی همه این بازیکنان بزرگ با تمرکز بر افزایش ظرفیت تولید خود را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای SAP در حال حرکت می باشند.

منبع : https://www.polymersolutions.com/blog/market-for-super-absorbent-polymers/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است