خانه علمی پژوهشی استفاده مستقیم از گوگرد عنصری برای تولید میکروپلیمرهای متخلخل جهت شیرین سازی گاز طبیعی

استفاده مستقیم از گوگرد عنصری برای تولید میکروپلیمرهای متخلخل جهت شیرین سازی گاز طبیعی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

متان، یک جزء اصلی گاز طبیعی، اخیرا به عنوان یک منبع انرژی مهم مطرح شده است که دلیل آن تا حد زیادی، فراوانی و ماهیت نسبتا تمیز آن در مقایسه با سایر سوخت‌های فسیلی است. به منظور استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت، باید روندی تحت عنوان hydrodesulfurization یا شیرین سازی گاز طبیعی انجام شود که منجر به کاهش انتشار سولفور دی اکسید از احتراق سوخت های فسیلی می‌شود. این فرایند منجر به تولید بیش از حد و غیر ارادی گوگرد عنصری می‌شود. اگرچه گوگرد یکی از متنوع ترین و رایج‌ترین عناصر در جهان است اما کاربردهای آن در مقیاس بزرگ نسبتا کم می‌باشد و بیشتر برای تولید باروت و اسید سولفوریک استفاده می‌شود.

گوگرد عنصری برای تولید میکروپلیمرهای متخلخل

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، هر ساله میلیون‌ها تن گوگرد عنصری به عنوان محصول جانبی پالایش نفت و گاز طبیعی تولید می‌شود. توسعه روش‌های سنتز برای تبدیل گوگرد به مواد شیمیایی مفید یک چالش است. یک تیم تحقیقاتی در کره به معرفی رویکردی جدید برای حل این مشکل پرداختند. آن‌ها مستقیما از گوگرد عنصری در سنتز پلیمرهای میکرومتخلخل برای فرآیند شیرین سازی گاز طبیعی استفاده نمودند.

گاز طبیعی حاوی مقادیر مختلفی از دی اکسید کربن (CO2) و سولفید هیدروژن (H2S) می‌باشد که توسط محلول‌های آمینی حذف می‌شوند که شامل دو مرحله جداسازی برای حذف این گازها می‌باشد. محلول‌های آمینی ابتدا H2S را حذف می‌کنند سپس CO2 از متان توسط محلول‌های آمینی بعدی یا جاذب‌های متخلخل نظیر پلیمرهای میکرومتخلخل جدا می‌گردد.

محققین با استفاده از گوگرد عنصری و اتصال دهنده‌های آلی موفق به سنتز پلیمرهای بنزوتیازول الترا میکرومتخلخل (BTAPs) شدند. BTAPs به شدت متخلخل، کم هزینه و جاذب جامد مقیاس پذیر می‌باشد و پایداری فیزیکوشیمیایی استثنایی از خود نشان می‌دهد. همچنین توانایی جداسازی CO2 برای گاز دودکش، و همچنین برای گازهای محل دفن زباله  و طبیعی را دارا می‌باشد.

دانلود کامل مقاله:

Direct Utilization of Elemental Sulfur in the Synthesis of Microporous Polymers for Natural Gas Sweetening

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است