خانه علمی پژوهشی دستیابی به دانش داخلی ساخت استنت پلیمری هوشمند برای بازکردن رگ‌های قلب

دستیابی به دانش داخلی ساخت استنت پلیمری هوشمند برای بازکردن رگ‌های قلب

توسط مدیر سایت
0 نظرات
artificial-heart

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان کشور موفق به طراحی و ساخت استنت پلیمری هوشمندی شدند که زیست تخریب‌پذیر است. به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شادی آجیلی، مجری پروژه «ساخت استنت پلیمری هوشمند با خاصیت ضد انعقادی مناسب برای عروق» که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به اتمام رسیده است، درباره انجام این طرح اظهار کرد: در حال حاضر شاخه علوم پزشکی در دنیا به سمت ساخت ایمپلنت‌های زیست تخریب پذیر حرکت کرده، در این راستا در این طرح نیز ساخت استنتی زیست تخریب پذیر مد نظر بود که از آمیزه‌ای پلیمری ساخته شد و با استفاده از تکنیک پلاسما و نشاندن پلیمرهای قطبی، بر روی بهبود خون سازگاری آن نیز کار شد.

رگ

آجیلی با اشاره به ساخت نمونه آزمایشگاهی این استنت پلیمری ادامه داد: در واقع در این طرح همان فنر قلب که این عنوان بین مردم عام رایج است، با استفاده از مواد پلیمری ساخته شد که از مزایای آن می‌توان به تخریب بعد از مدت زمانی که در رگ قلب قرار گرفت، اشاره کرد؛ البته این تخریب بعد از رفع انسداد رگ قلب است، بنابراین احتمال بروز خطر برای بیمار با این روش کاهش می‌یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز تصریح کرد: از آنجا که از سال 1970  تاکنون استفاده از آلیاژهای فلزی (SMs) در پزشکی مطرح شده، امروزه پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است. در حال حاضر می‌توان کاربردهای متعدد SM را در زمینه‌های مختلف بویژه قلب و عروق به صورت کاشتنی استنت برشمرد. یکی از نقاط ضعف استنت‌های فلزی برای کاربرد یاد شده انعطاف‌پذیری پایین آنها در قیاس با جداره عروق است. این مساله سبب می‌شود که در مناطقی از استنت، تمرکز تنش بر دیواره رگ ایجاد شود و با توجه به هندسه استنت‌های فلزی، ممکن است صدماتی شدید بر جداره رگ وارد کند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است