خانه علمی پژوهشی توسعه رنگدانه‌های جدید برای رنگ آمیزی پلیمرهای نیمه بلورین و آمورف

توسعه رنگدانه‌های جدید برای رنگ آمیزی پلیمرهای نیمه بلورین و آمورف

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت LANXESS در نمایشگاه K 2016 از رنگدانه‌های آلی خود با نام تجاری Macrolex Gran برای رنگ آمیزی پلاستیک‌های نیمه بلورین و آمورف رونمایی کرد. این رنگدانه‌ها به صورت میکرو دانه هستند و در مقایسه با دانه‌های متراکم و پودری دارای پراکندگی و خواص فرایندی عالی و ایمنی بالای کاربری می‌باشد. در ادامه با مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) همراه باشید.

Macrolex-Gran - میکرو دانه

میکرودانه‌های Macrolex از کره‌های توخالی با قطر 0.3 میلی متر تشکیل شده است که به راحتی خرد شده و به طور کامل در داخل پلاستیک توزیع می‌شود. خواص سیالی خوب این محصول باعث جلوگیری از تجمع در فرآیند اختلاط می‌شود.

به علاوه، این محصول سهم مهمی در امنیت حرفه‌ای و حفاظت زیست محیطی دارد. گرد و غبار به وجود آمده در پردازش دانه‌های Macrolex Gran بسیار کمتر از نوع پودری می‌باشد. بنابراین، خطرات ناشی از انفجار این ذرات معلق و هزینه‌های فرآیند تمیزکاری آن‌ها کاهش خواهد یافت.

میکرو دانه

Macrolex Gran به دلیل خواص پراگندگی خوب فرایندی، در اکسترودر و دستگاه قالب‌گیری تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگدانه‌ها در حلال‌های آلی محلول هستند و بسیار مناسب برای رنگ آمیزی پلاستیک‌های آمورف و نیمه بلورین مانند PS، PET، PC، ABS و PMMA می‌باشند. همچنین رنگدانه فوق دارای شدت رنگ و درخشندگی بالا، پایداری حرارتی خوب، مقاومت در برابر آب و هوا و ثبات نوری است. زمینه های مهم کاربردی برایGran  Macrolex شامل رنگ آمیزی بسته بندی مواد غذایی نظیر بطری های PET و رنگ آمیزی اسباب بازی‌های کودکان می‌باشد.

منبع: petnology

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است