خانه خبراخبار اقتصادی سابیک بزرگترین شرکت پتروشیمی خاورمیانه شد

سابیک بزرگترین شرکت پتروشیمی خاورمیانه شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
sabic petrochemical

مرجع پلیمر در بازار ایران: موسسه بین‌المللی مطالعات شیمیایی با انتشار گزارشی، اعلام کرد: هم اکنون سابیک عربستان سعودی بزرگترین شرکت پتروشیمی منطقه خاورمیانه بوده و بعد از این شرکت عربی، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ایران در جایگاه دومین شرکت پتروشیمی خاورمیانه قرار گرفته است.

این موسسه بین‌المللی هر ساله بر اساس شاخص‌های هفتگانه شامل فروش، سود عملیاتی، سودخالص، ‌ دارایی‌ها، ‌ هزینه‌های تحقیق و توسعه، ‌ سرمایه‌گذاری‌ها و نیروی انسانی، ‌ عملکرد شرکت‌های شیمیایی و پتروشیمیایی در سال گذشته را بررسی و آنها را رتبه‌بندی می‌کند.

sabic petrochemical

در رتبه بندی ۲۰۱۶ میلادی این موسسه، باسف آلمان با ۷۶۵۵۴ میلیون دلار فروش در جایگاه نخست قرار دارد و شرکت‌های ساینوپک چین با ۵۰۲۳۸ میلیون دلار و داو کمیکال آلمان با ۴۸۷۷۸ میلیون دلار فروش در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

عملکرد مالی شرکت‌های صنعت پتروشیمی در سال ۲۰۱۵ میلادی تحت تاثیر کاهش قیمت‌های جهانی نفت و محصولات پتروشیمی نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی روند نزولی داشته است که این اثر کاهشی در میزان فروش شرکت‌ها قابل مشاهده است. سود خالص ۱۰ شرکت برتر این رده بندی نسبت به سال گذشته حدود ۲۲ درصد کاهش داشته است.

اما در میان شرکت‌های ایرانی صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴.۲ رشد توانسته عملکرد برتری را نسبت به دیگر شرکت‌های بورسی به دست آورد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است