خانه اقتصادیگزارش و تحلیل تعدل نسبی در بازار پی وی سی

تعدل نسبی در بازار پی وی سی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بورس کالا

مرجع پلیمر در بازار ایران: در معاملات روز گذشته تالار، پی وی سی ها بالاخره پس از هفته های متوالی که کل حجم عرضه آنها با سقف قیمت معامله می شد، رقابت قیمتی را تجربه کردند، البته حجمی از تناژ عرضه بندرامام و اروند هم با سقف قیمت خریداری شد.

پی وی سی

اکثر کارشناسان بازار پی وی سی معتقدند؛ تب و تاب بازار پی وی سی کاهش یافته و هفته آینده شاهد ریزش قیمت ها خواهیم بود.

این در حالی است که دیروز نیز قیمت پی وی سی پالت اروند ۲۰۰ تومان نسبت به هفته گذشته ارزان تر معامله شد.

در همین حال بیشترین رقابت قیمتی برای پی وی سی پالت بندرامام به میزان ۱۷ درصد رقم خورد، کف قیمتی این کالا ۳ هزار و ۱۸۴ و بیشترین قیمت هم ۳ هزار و ۲۶۵ تومان ثبت شد. البته ۱۵۰۰ تن از این کالا با قیمت سقف مورد معامله قرار گرفت.

به گفته کارشناسان بازار با توجه به اینکه اولین عرضه پی وی سی ها متعلق به پتروشیمی بندرامام بود و خریداران ارزیابی درستی از قیمت ها نداشتند، ۱۵۰۰ تن از این کالا را با سقف  قیمت خریداری کردند.

گر چه پتروشیمی بندرامام در روز گذشته اعلام کرد که عرضه های این مجتمع به صورت هفتگی و به میزان ۳ هزارتن در بورس کالا انجام شده و عرضه دیرهنگام بندرامام شایعه و کذب محض است، اما نگاهی به آمار عرضه های پی وی سی پتروشیمی بندرامام نشان می دهد که این مجتمع هفته گذشته به صورت سلف پی وی سی عرضه کرد و پیش از آن نیز در چند هفته متوالی عرضه ای نداشت، این در حالی است که واحد کلرآلگالی این مجتمع نیز از مدار خارج شده و به اجبار باید کلر مورد نیاز خود را از پتروشیمی اروند تامین کند.

در همین حال عرضه پی وی سی اروند به صورت پالت پس از بندرامام انجام شد که برای عرضه ۳ هزارتنی این مجتمع ۸۵۰۰ تن تقاضا ثبت شد و از این میزان، ۷ هزار و ۵۰۰ تن نرخ پایه را پذیرفتند، ۲۶۴ تن سقف ۲۰ درصدی را برای خرید این کالا ثبت کردند، کمترین قیمت خرید این کالا ۳ هزار و ۵۲ تومان بود. به این ترتیب معامله گران ۱۲٫۲ درصد برای خرید پی وی سی پالت اروند رقابت کردند.

گرید ۶۵ پتروشیمی اروند به صورت پالت و سلف نیز ۴۷۹۶ تن تقاضا داشت که ۱۰۰۰ تن  قیمت پایه را نپذیرفتند و به این ترتیب ۳۷۰۰ تن وارد رقابت قیمتی شدند. کمترین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا ۲ هزار و ۹۱۲ تومان بود. کارشناسان بازار پی وی سی معتقدند با توجه به اینکه این کالا به صورت سلف عرضه شده بود، می توانست با رقابت کمتری خریداری شود، سقف خرید این کالا ۱۲٫۵ درصد و کف آن ۷ درصد رقابت را تجربه کرد.

در همین حال عرضه پی وی سی جامبوی اروند نیز با کف قیمتی ۲ هزار و ۸۰۱ تومان، کمترین رقابت قیمتی را داشت، ۱۵۰۰ تن قیمت پایه این کالا را پذیرفتند. کف خرید این کالا ۳ درصد رقابت و سقف آن نیز ۴٫۶ درصد رقابت را تجربه کرد. با توجه به عرضه بالای پی وی سی جامبوی اروند و ترس از ریزش بیشتر قیمت ها، رقابت قیمتی برای این کالا به شدت کاهش یافت.

عرضه ۲ هزارتنی پی وی سی پتروشیمی غدیر هم که به صورت نقدی بود، ۶۵۰۰ تن تقاضا داشت که ۵ هزارتن قیمت را پذیرفته و وارد رقابت شدند، کف قیمتی این کالا ۲ هزار و ۹۴۴ تومان ثبت شد. سقف این کالا نیز با ۱۷ درصد رقابت و با قیمت ۳ هزار و ۲۰۷ تومان معامله شد.

اکثر کارشناسان بازار پی وی سی احتمال می دهند هفته آینده شاهد ریزش قیمت ها خواهیم بود. این در حالی است که بازار جهانی پی وی سی همچنان مثبت در ماه اکتبر ارزیابی می شود.

منبع: پتروتحلیل

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است