خانه خبراخبار اقتصادی توان بالای مهندسان صنعت پتروشیمی در ساخت تجهیزات

توان بالای مهندسان صنعت پتروشیمی در ساخت تجهیزات

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تجهیزات نفتی

مرجع پلیمر در بازار ایران: مرضیه شاهدایی پیش از ظهر امروز در بازدید از شرکت ماشین سازی و آذرآب اراک اظهار کرد: تمام تجهیزات و پتانسیلی که در واحدهای صنعتی مستقر در استان‌ها وجود دارند، موجب افتخار ملی هستند و باید از این سرمایه‌های ارزشمند با بکار گیری از ظرفیت‌های آنها حفظ و حراست کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این توان در کشور وجود دارد که تمام تجهیزات مورد نیاز ساخت  صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در داخل تامین شود، این در حالی است که در سال‌های گذشته این توان در کشور وجود نداشت و تجهیزات این حوزه از خارج تامین می‌شد.

تجهیزات نفتی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ادامه داد: تا 10 سال قبل بسیاری از توانمندی‌های مورد نیاز کشور در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی از خارج وارد می‌شد، اما خوشبختانه امروز حدود 80 درصد این تجهیزات در داخل تامین می‌شود.

شاهدایی افزود: توان بالای مهندسان صنعت پتروشیمی، نفت و گاز در ساخت تجهیزات باعث غرور و افتخار ملی است، اما جای بسی تاسف است که امروز بخش قابل توجهی از این ظرفیت‌ها به دلیل شرایط بد اقتصادی به صورت بلااستفاده باقی مانده است، که امیدواریم با محقق شدن برجام و بهبود روابط بین‌المللی، تامین فایناس و وارد شدن سرمایه‌های خارجی به داخل کشور پروژه‌های نیمه کاره و مرتبط با صنعت پتروشیمی، نفت و گاز فعال شوند.

وی بیان داشت: یکی از رسالت‌های ما در حوزه پتروشیمی حمایت از تولید داخل است، اجازه نخواهیم داد تا توان شرکت‌های داخلی در ساخت صنعت پتروشیمی وجود دارد، مناقصه‌ای به شرکت‌های خارجی واگذار شود، قطعا استفاده از توانمندی سازندگان، مشاوران و پیمانکاران داخلی را در اجرای پروژه‌های داخلی به شدت پیگیری خواهیم کرد.

مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در سفر خود به استان مرکزی از صنایع مهمی مانند شرکت آذرآب، ماشین‌سازی، هپکو، پالایشگاه امام خمینی شازند و پتروشیمی شازند که در ساخت و تولید تجهیزات پتروشیمی و پالایشگاهی از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند، بازدید خواهد کرد.

منبع: فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است