خانه علمی پژوهشی روش جدید بازیافت 100 درصدی کامپوزیت‌های الیاف کربن

روش جدید بازیافت 100 درصدی کامپوزیت‌های الیاف کربن

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران موسسه فناروی در جورجیا موفق به توسعه روشی برای بازیافت 100% کامپوزیت‌های الیاف کربن ترموستی شده‌اند. با مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) همراه باشید.

روش جدید شامل غوطه ور ساختن کامپوزیت در حلال الکل می‌باشد. پس از غوطه ور سازی، اپوکسی (عامل شکل دهی الیاف کربن) به آرامی حل می‌شود و الیاف کربن از آن جدا می‌گردد. این روش بسیار مقرون به صرفه، ساده و دارای مزایای زیست محیطی است.

کامپوزیت‌های الیاف کربن ترموستی

الیاف کربن به دلیل سبکی و استحکام بالا بسیار با ارزش هستند و به طور گسترده در کاربردهای متنوع از هوا و فضا تا خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از اشکالات آن، برخلاف آلومینیوم، فولاد و پلاستیک، غیر قابل بازیافت بودن محصولات آن می‌باشد. هر ساله هزار تن الیاف کربن در اروپا و آمریکا تولید می‌شود. ماتریس پلیمری معمولا شبکه‌ای است و به آسانی نمی‌تواند ذوب شود.

پژوهشگران از نوع خاصی از اپوکسی تحت عنوان اپوکسی vitrimer برای شکل دهی جزء کامپوزیتی استفاده نمودند. Vitrimer دارای پیوندهای پویا می‌باشد و مولکول‌های الکل به طور موثر در آن حل می‌شوند.

دانلود کامل مقاله:

Carbon Fiber Reinforced Thermoset Composite with Near 100% Recyclability

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است