خانه خبراخبار اقتصادی افتتاح ۱۰ طرح پتروشیمی جهت جلوگیری از خام‌فروشی

افتتاح ۱۰ طرح پتروشیمی جهت جلوگیری از خام‌فروشی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی جم

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در جمع خبرنگاران عسلویه با بیان اینکه فازهای پارس جنوبی در حال تکمیل است اظهار داشت: تا چهار سال پیش کسی انتظار نداشت فازی در پارس جنوبی تکمیل و به بهره‌برداری برسد و این در حالی است که با افتتاح 5 فاز پارس جنوبی برداشت گاز ایران از این میدان گازی مشترک، با قطر تا اوائل سال آینده برابر می‌شود.

رنگنه

وی از افتتاح پالایشگاه‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: پالایشگاهای مستقر در پارس جنوبی در حال تکمیل شدن هستند و بخش عمده‌ای از این پالایشگاه‌ها تا سال آینده تکمیل و وارد مدار تولید می‌شوند.

وزیر نفت با بیان اینکه با تکمیل فازهای پارس جنوبی مشکلات منطقه برطرف می‌شود، تاکید کرد: امیدوارم پس از بهره‌برداری از فازهای در دست اجرای پارس جنوبی خیلی از مشکلات منطقه برطرف شود که در این راستا برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

زنگنه با بیان اینکه صنایع پایین دستی در منطقه پارس جنوبی توسعه و گسترش می‌یابد، افزود: با تکمیل فازهای در دست اجرای پارس جنوبی صنایع پایین دستی توسعه می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود 10 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بازیافت از لایه‌های نفتی در میدان‌های پارس جنوبی و فرزاد و سروش بیان کرد: بازیافت نفت از لایه‌های نفتی پارس جنوبی و میادین فرزاد A و B و سروش در دستور کار قرار دارد که در این راستا قراردادهای نفتی جدید با پیمانکاران منعقد می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به لایحه روش نوین قراردادهای جدید نفتی خاطرنشان کرد: این قراردادها یک مدل جدید بازیافت نفت از میدان‌های نفتی به ویژه میدان‌های نفتی قدیمی است که از هدر رفت سرمایه‌های نفتی کشور جلوگیری می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه با لایحه روش جدید قراردادهای نفتی اکثریت مجلس موافق هستند، افزود: تعداد کمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این روش مخالف هستند و این در حالی است که کمتر مصوبه‌ای در مجلس وجود دارد که به این شکل با آن موافق باشند.

وی با بیان اینکه پس از تاییدلایحه قراردادهای جدید نفتی در مجلس شورای اسلامی مناقصه‌ها بر اساس این مصوبه برگزار می‌شود، تاکید کرد: می‌توانم با اطمینان بگویم که در مدل‌های جدید قرارداد نفتی 75 درصد کار توسط نیروهای ایرانی انجام می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی در وزارت نفت عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد:  طرح‌های اقتصاد مقاومتی که کوتاه مدت اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسد در پارس جنوبی عملیاتی شده به‌گونه‌ای که افزایش تولید روزانه 150 میلیون متر مکعب گاز در پارس جنوبی یکی از این طرح‌هاست.

زنگنه با اشاره به اینکه در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی میادین نفت غرب کارون امسال به تولید 280 هزار بشکه نفت دست می‌یابیم، گفت:  در این راستا و بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درطرح توسعه صنایع بالا دستی قرارداد با 9 دانشگاه برای بهره‌برداری از 20 مخزن و 50 میدان نفتی انجام شده که طرح ستاره خلیج فارس یکی از این طرح‌هاست.

وی  از بهره‌برداری از 10 واحد پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و برای جلوگیری از خام فروشی طرح‌های مختلف صنایع پایین دستی اجرا شده و امسال 10 طرح پتروشیمی در آستانه افتتاح قرار دارند.

وزیر نفت با اشاره به اجرای طرح‌های عام‌المنفعه در خوزستان و بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های عام‌المنفعه برای مناطق نفتی خوزستان و بوشهر به عنوان یکی از موارد طرح اقتصاد مقاومتی ابلاغی به وزارت نفت در حال انجام است.

زنگنه به اهمیت ایمنی در پالایشگاه‌ها و جلوگیری از حوادث در مجتمع‌های پتروشیمی پرداخت و افزود: تمام حوادث رخ داده در مجتمع‌های پتروشیمی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و دراین راستای از کم‌کاری هیچ کسی چشم‌پوشی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حادثه‌ها در مجتمع‌های پتروشیمی خصوصی بوده است، تصریح کرد: وزارت نفت در راستای جلوگیری از این‌گونه حوادث می‌تواند دستورالعمل ارتقا ایمنی صادر کند که در این زمینه اگر تشخیص دهیم مجتمع پتروشیمی غیر ایمن است خوراک آن قطع می‌شود.

وزیر نفت از برگزاری اجلاس اوپک در مهرماه خبرداد و گفت: در اجلاس نشست جانبی اوپک در مهرماه شرکت می‌کنیم و با توجه به اینکه ایران در عدم ثبات بازار نفت نفشی نداشته در تلاش هستیم به سهم قبل از تحریم‌ها دست یابیم.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است