خانه علمی پژوهشی بکارگیری جوهر حاوی نانوذرات نقره در وسایل الکترونیک انعطاف‌پذیر

بکارگیری جوهر حاوی نانوذرات نقره در وسایل الکترونیک انعطاف‌پذیر

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ستاد ویژه توسعه نانو، شرکت تاناکا کیکینزوکو کوگیو (Tanaka Kikinzoku Kogyo) که در حوزه تولید مواد فلزی گران‌بها فعالیت دارد، اعلام کرد که همکاری ویژه‌ای با چند موسسه تحقیقاتی در ژاپن آغاز کرده است تا در نهایت روی تجاری‌سازی و ساخت فیلم‌های رسانا برای پنل‌های لمسی کار کنند. این فیلم‌ها از جنس لایه‌های نازک انعطاف‌پذیرند که با استفاده از جوهرهای نانوذرات نقره تولید می‌شوند. این جوهرها امکان ایجاد ساختارهای 800 نانومتری را فراهم می‌کند.

nano particles ink

فناوری چاپ مورد استفاده در این محصول، SuPR-Na نامیده می‌شود که مخفف عبارت چاپ نوری سطحی توسط نانوذرات فلزی است. این روش در دما و فشار اتمسفری انجام می‌شود بدون این که نیاز به تجهیزات مورد استفاده در الکترودهای قلع ایندیم باشد. بنابراین کارایی و دقت در این روش بسیار بالاتر از روش‌های رایج است.

این روش می‌تواند کاربرد لایه‌های نازک لمسی را افزایش دهد و همچنین امکان تولید صفحات لمسی بزرگ را فراهم کند. یکی از کاربردهای این روش آن است که می‌توان روی فیلم‌های پلیمری نظیر PET، مدار ایجاد کرد. با این کار می‌توان محصولات الکترونیک پوشیدنی تولید کرد.

این شرکت اعلام کرده است که از ژانویه 2017 می‌تواند عرضه تجاری این جوهرها را آغاز کند. در کنار رشد بازار نمایشگرهای لمسی، تقاضا برای نمایشگرهای انعطاف‌پذیر نیز افزایش یافته است و انتظار می‌رود که این نمایشگرها بازار خوبی داشته باشند. فلزات گزینه مناسبی برای ساخت این ادوات نیستند چراکه نور به راحتی از میان آنها عبور نمی‌کند در حالی که جوهرهای نانوذره‌ای می‌توانند شفاف باشند و در عین حال هدایت الکتریکی قابل توجهی داشته باشند. از آنجایی که مقاومت الکتریکی این نانوذرات بسیار کم هستند، فیلم‌های تولید شده را می‌توان در ضخامت‌های بسیار کم تولید کرد.

این پروژه با همکاری دانشگاه یاماگاتا و مرکز تحقیقات الکترونیک انعطاف‌پذیر و همچنین دانشگاه توکیو انجام شده‌ است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است