خانه علمی پژوهشی رونمایی WACKER از لاستیک سیلیکون مایع جدید خود جهت کاربرد در خودرو در نمایشگاه K 2016

رونمایی WACKER از لاستیک سیلیکون مایع جدید خود جهت کاربرد در خودرو در نمایشگاه K 2016

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت WACKER از لاستیک سیلیکون مایع (LSR) جدید خود با نام تجاری ELASTOSIL® LR 3016/65 که به طور خاص برای استفاده در کاربردهای مهندسی خودرو طراحی شده است در نمایشگاه بین المللی پلاستیک و لاستیک K 2016 رونمایی کرد.

از جمله خواص لاستیک سیلیکون مایع می‌توان به خواص مکانیکی عالی آن اشاره کرد و همچنین قطعات قالب‌گیری شده ساخته شده با LSR خواص مهم مواد را حتی در تماس با روغن موتور گرم برای مدت زمان طولانی حفظ می‌کند.

لاستیک سیلیکون مایع

در داخل خودرو تعداد زیادی نوار آب بندی و سایر اجزای الاستومری در تماس با روغن موتور هستند. در دماهای بالا که لزوما در حین عملکرد ایجاد می شود، مواد موجود در روغن به نوار آب‌بندی حمله می کنند و باعث تخریب شیمیایی آنها می شوند. از این رو الاستومرهای متداول برای این نوع کاربردها مناسب نیستند زیرا به تدریج نرم شده و خاصیت الاستیسیته خود را از دست می‌دهند.

پرکننده‌ها و افزودنی‌ها نیز به مقاومت در برابر روغن عالی و خواص مکانیکی خوب قطعات قالب‌گیری شده از ELASTOSIL® LR 3016/65 کمک شایان توجهی نموده‌اند.

تست‌های آزمایشگاهی از گرید جدید سیلیکون:

  • قطعات قالب‌گیری شده از لاستیک سیلیکون مایع جدید با مشخصات مهم توسط تولید کنندگان ماشین منطبق شده اند.
  • خواصی نظیر سختی، ازیاد طول تا نقطه شکست، استحکام کششی و مقاومت در برابر پارگی حتی پس از چند هفته نگهداری در روغن موتور با دمای 150 درجه سلسیوس در تطابق کامل با استانداردها هستند.
  • مشخصات فعلی برای مواد نوارهای آب‌بندی، به طور مثال حداقل استحکام پارگی قبل و بعد از نگهداری در روغن موتور داغ به ترتیب 2N/mm و 1.5N/mm می‌باشد (بر اساس استاندارد ISO 34-1 A).  در حالی که استحکام پارگی قطعات قالبی ساخته شده از   ELASTOSIL® LR 3016/65 در تست ذخیره‌سازی روغن به ترتیب 13N/mm و 12N/mm می‌باشد. سختی این گرید جدید      65 Shore A  می‌باشد.

این گرید بسیار سریع پخت لاستیک سیلیکون مایع با خواص جریان پذیری خوب به تولید کنندگان این امکان را می‌دهد تا قطعاتی مقاوم به نفت به روش قالب‌گیری تزریقی و همچنین مقرون به صرفه در مقیاس صنعتی تولید کنند.

دانلود Datasheet محصول

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است