خانه علمی پژوهشی توسعه پلیمرهای زیستی از ضایعات مزارع

توسعه پلیمرهای زیستی از ضایعات مزارع

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران دانشگاه utónoma de Nuevo León (UANL) موفق به توسعه زیست‌پلیمرهای کارآمد از ضایعات مزارع شده‌اند که ارزان و پایدار می‌باشند.

زیست‌پلیمرهای کارآمد از ضایعات مزارع

مرجع پلیمر در بازار ایران: ضایعات مزرعه نظیر خاک اره، فیبر نارگیل و ساقه ذرت خرد شده در میان انواع دیگر آن می‌تواند برای ایجاد مواد زیستی مورد استفاده قرار بگیرد و در زمینه حمل و نقل و ساخت و ساز کاربرد خواهد داشت. این پلیمر جامد طبیعی شبیه به لاستیک از مخلوط کردن ضایعات کشاورزی و عنصر میسلیوم بدست می‌آید. عنصر میسلیوم می‌تواند از مواد مختلفی ساخته شود و پایه یا ریشه یک قارچ می‌باشد.

خواص مکانیکی پلیمری که توسط این فرآیند تشکیل می‌شود بستگی به مواد اولیه‌ای دارد که میسلیوم از آن تغذیه می‌شود. پلیمر ساخته شده از چمن، خاک اره و خمیر مقوا قادر به جذب رطوبت جوی خواهد بود. هم چنین پلیمر حاصل ساخته شده از خاک اره و فیبر نارگیل نمی‌سوزد.

مواد زیستی ایجاده شده می‌تواند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. ساخت پانل‌های خورشیدی یکی از پرکاربردترین و سود آورترین استفاده از مواد زیستی می‌باشد که این پانل‌ها بصورت ورق می‌باشند. همچنین این مواد می‌توانند نظیر فوم پلی استایرن برای ایجاد قالب‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار بگیرد.

تولید این مواد تنها احتیاج به ضایعات آلی از صنعت کشاورزی دارد که برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. تنها هزینه متحمل شده در تولید این مواد، پرورش قارچ‌ها می‌باشد. بازده این فرآینده ارزان 192% و علاوه بر این پایدار و سازگار با محیط زیست نیز می‌باشد.

این مواد در حال حاضر در دانشکده زیست شناسی در UANL در مقیاس کوچک در حال تولید است.

منبع: sciencedaily

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است