خانه خبراخبار اقتصادی پتروشیمی بوعلی به مدار تولید بازگشت

پتروشیمی بوعلی به مدار تولید بازگشت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مخزن پتروشیمی بوعلی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری فارس: مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اعلام ازسرگیری فعالیت پتروشیمی بوعلی به استثنای واحد آسیب‌دیده، اعلام کرد که همزمان با نصب دو برج جدید در واحد پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی، تولید در این واحد تا سال آینده از سر گرفته می شود.
Petrochemical fire
عادل نژادسلیم اظهارکرد: برج نفتای آسیب‌دیده تعمیر نمی‌شود و بزودی دو برج جدید با ارتفاع 60 متری با بهره گیری از جدید ترین فناوری های روز جهان در بخش آسیب دیده پتروشیمی بوعلی نصب و جایگزین برج آسیب دیده خواهد شد.

وی افزود:برای تعمیر و راه اندازی بخش آسیب دیده ریسک نمی کنیم و تا یکسال آینده با استفاده از دانش و فناوری روز جهان این واحد به مدار تولید بازخواهد گشت.

نژاد سلیم ادامه داد: واحد پارازیلین سود آور نیست اما برای تامین نیاز داخل اقدام به بازسازی کامل خواهیم کرد و این واحد را حفظ خواهیم کرد.

وی با بیان این که ماهانه 50 تا 60 هزار تن  پارازایلین مورد نیاز بوعلی سینا از پتروشیمی برزویه تامین می شود گفت: واحد پارازایلین پتروشیمی بندر امام حدود 2 سال است که تولید خود را متوقف کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اهمیت HSE اظهار کرد: با دو شرکت صاحب نام ژاپنی و اروپایی مکاتبه هایی انجام شده است تا این شرکت ها از نظر موارد ایمنی، بهداشت و محیط زیست دیدگاه های خود را به ما اعلام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس تکلیفی که به مجتمع های پتروشیمی شده است باید همه آنها الزامات HSE را رعایت و اگر نیاز به به روزآوری است حتما این کار را انجام دهند.

وی همچنین اعلام کرد با دو شرکت معتبر ژاپنی و اروپایی برای ارتقای وضعیت ایمنی در صنعت پتروشیمی خبر داد. عادل نژادسلیم روز گذشته در نشستی خبری گفت: تولید در واحد پارازایلین این پتروشیمی که دچار آتش سوزی شده بود، همزمان با نصب دو برج جدید با ارتفاع 60 متر تا سال آینده از سر گرفته می‌شود. وی به برنامه‌های در دست اجرا برای افزایش ایمنی در مجتمع‌های پتروشیمی کشور اشاره کرد و گفت: کمیته مطالعاتی با هدف تطبیق واحدهای پتروشیمی با آخرین فناوری روز دنیا در زمینه ایمنی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین قرار است با دو شرکت معتبر ژاپنی و اروپایی در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست پتروشیمی همکاری شود. نژادسلیم یادآور شد: تا زمان راه‌اندازی واحد پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی، محصول این بخش از پتروشیمی برزویه در عسلویه تامین خواهد شد. پتروشیمی بوعلی در منطقه ماهشهر در تیرماه دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد و خسارات جدی به واحد تولید پارازایلین این مجتمع وارد آمد. به گفته مسوولان صنعت پتروشیمی، این آتش‌سوزی حدود 60 میلیون یورو خسارت وارد کرده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است