خانه اقتصادیگزارش و تحلیل ابلاغ دستورالعمل HSE به تمامی واحدهای پتروشیمی

ابلاغ دستورالعمل HSE به تمامی واحدهای پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فعالیت های صنایعی چون پتروشیمی به دلایل سر و کار داشتن مستمر با مواد آتش زا و قابل اشتعال و گاهاً سمی از یک سو و کار در شرایط سخت و خطرآفرین از سوی دیگر باید همواره تحت یک الگوی کارآمد و استاندارد ایمنی و بهداشت کاری باشد.

در این خصوص، نیازهای فزاینده در صنعت نفت برای افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، صیانت از نیروی انسانی، حفاظت از محیط زیست، استفاده از مواد و انرژی به روش صحیح و مناسب و حفاظت از سرمایه ها و اعتبار سازمان در ابتدای دهه 80 منجر به تحقیق، بررسی و نهایتاً انتخاب نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS) برای اجرا در سطح صنعت نفت شد.

پتروشیمی

در طول 25 سال گذشته، مصوبات و ابلاغیه های متعددی در صنعت نفت کشور اعم از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش برای لزوم افزایش سطح ایمنی کار و پیاده سازی اصول HSE مبتنی بر استانداردهای روز جاری شد اما بررسی حوادث در صنعت پتروشیمی نشان می دهد این صنعت نتوانسته سطح ایمنی کار را به استانداردهای روز نزدیک کند.

از ابتدای سال جاری تا امروز 9 حادثه در صنعت پتروشیمی ایران رخ داده و به طور متوسط هر 15 روز یک حادثه در صنعت پتروشیمی ایران رخ داده است. این مسئله موجب شد تا سه عنوان دستورالعمل اجرایی در زمینه HSE به تمامی هلدینگ ها، طرح ها و مجتمع های پتروشیمی ابلاغ و ارسال شود.

«علیرضا نریمان نژاد» رئیس ایمنی و پدافند شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این خصوص گفت: دستورالعمل های ابلاغی برای تمامی شرکت های پتروشیمی لازم الاجرا است.

وی افزود: بخش نخست این بخشنامه ها در خصوص هشدار ایمنی درباره وقوع حوادث در فصل تابستان و نظارت بر فعالیت های پر ریسک و نیز اخذ پروانه برای تمامی فعالیت هایی که خطرزا هستند، است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بحث انجام کلیه فعالیت ها بر اساس دستور العمل های ایمنی عملیات sop نظارت بر گروه های سرپرستی بهره برداری و تعمیرات، فعالیت های خطرناک، خودداری از فعالیت های غیر معمول و بررسی تجهیزات از نکات مهم بخش نخست این بخشنامه است.

وی ادامه داد: بخشنامه دوم شامل لزوم انجام ممیزی ایمنی در مراحل پیش راه اندازی واحدهای پتروشیمی و طرح های جدید است.

نریمان نژاد با تأکید بر لزوم به روزآوری منظم شبکه آبرسانی آتش نشانی، برقراری سیستم کشف گاز، برقراری سیستم فوم ریزی و کولینگ مخازن و انجام سایر ممیزی ها، گفت: بخش سوم نیز شامل مواردی از جمله به کارگیری اصول و توجه به نکات ایمنی در مخازن ذخیره سازی مواد شیمیایی و طمینان از کارایی سیستم فوم ریزی و کولینگ سازی و همچنین اطمینان از برقراری شبکه آبرسانی اتش نشانی و بررسی ای مستمر طراحی مخازن و سیستم های موجود است.

انتهای پیام/

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است