خانه خبراخبار علمی پژوهشی برنده رقابت تصویربرداری از نانوساختارها، تصویری از گرافن

برنده رقابت تصویربرداری از نانوساختارها، تصویری از گرافن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانو ساختار

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ستاد ویژه توسعه نانو، اداره هماهنگی ملی فناوری‌ نانو (NNCO) برندگان مسابقه عکاسی فناوری‌ نانو را اعلام کرد. «بن دیویس» و «رایان هینس» از دانشگاه میسوری برای ثبت تصویر گرافن رتبه اول این رقابت را به دست آوردند. این دو دانشجو روی روش‌های جدید دستکاری گرافن کار می‌کنند.

نانو ساختار

تصاویر ارسالی این دوره از مسابقات توسط 2000 نفر ارزیابی شده ‌است. از میان تصاویر ارسالی، سه تصویر برتر انتخاب شده و در نهایت از میان این سه تصویر، یک تصویر توسط هیات داوران به عنوان برنده انتخاب شده ‌است. تصویر برنده این رقابت‌ها به مدت یک ماه در سایت Nano.gov برای تماشای عموم مردم قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قوانین این دوره از مسابقات و همچنین کسب اطلاعات در مورد خود مسابقه می‌توانند به سایت رسمی EnvisioNano در سایت Nano.gov مراجعه کنند.

این تصویر مربوط به یک نوار گرافنی است که با استفاده از روش لایه‌نشانی از فاز شیمیایی بخار روی فویل مسی ایجاد شده ‌است. شکل هگزاگونالی دانه گرافن در این شبکه بلوری کاملاً مشخص است. روی سطح گرافن چروکیدگی‌هایی دیده می‌شود که مربوط به اثرات زیرلایه است.

گرافن ماده‌ای تک لایه از جنس کربن است که دارای خواص الکتریکی، مکانیکی و گرمایی منحصر به فردی است. این رقابت با هدف آموزش عمومی و ترویج فناوری‌ نانو انجام شده‌ است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است