خانه خبراخبار اقتصادی یک میلیارددلارسرمایه‌گذاری‌درصنعت پلاستیک؛ ایجاد5000شغل

یک میلیارددلارسرمایه‌گذاری‌درصنعت پلاستیک؛ ایجاد5000شغل

توسط مدیر سایت
0 نظرات
سرمایه گذاری
مرجع پلیمر در بازار ایران: مرتضی نیک‌سرشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه با احتساب اشتغال غیرمستقیم این رقم به 10 هزار فرصت شغلی هم می رسد افزود: این درحالی است که با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنایع بالادستی پتروشیمی شاید بتوان 100 اشتغال ایجاد کرد.
سرمایه گذاری
وی با اشاره به فعالیت بیش از5000 واحد تولیدی در زمینه صنعت پلاستیک در سطح استان تهران گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها و نیز رکود حاکم بر اقتصاد در چندسال گذشته همچنین مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه، اکنون بیش از 60 درصد واحدهای صنعت پلاستیک با کمتر از 50 درصد ظرفیت کار می کنند .
دبیر انجمن صنایع همگن پلاستیک استان تهران افزود: حدود 90 درصد مواد اولیه مورد نیاز صنایع پلاستیک در واحدهای پتروشیمی پلیمری تامین می شود و حدود 10 درصد باقیمانده که عمدتا مواد اولیه خاص است و صنایع پتروشیمی برنامه ای برای تولید این مواد ندارند، از طریق واردات جبران می شود .
نیک سرشت ادامه داد: اکنون بسیاری از محصولات زنجیره تکمیل در صنعت پلاستیک شامل لوازم خانگی، قطعات خودرو، ورق های پلاستیکی و نیز لوازم ساختمانی را تولید و بخشی از آنها را به بازارهای خارج از کشور صادر می کنیم.
وی گفت: براساس آمار دریافتی از واحدهای تولیدی، در سال 93 بیش از یک میلیارد دلار محصولات پلاستیکی از جمله حدود 270 میلیون دلار ورق های پلاستیکی و 200 میلیون دلار لوازم ساختمانی شامل انواع لوله و اتصالات به خارج از کشور صادر شد.
نیک سرشت از عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا با ارز آزاد به عنوان مشکل اصلی صنعت پلاستیک در 4 سال گذشته یاد کرد و افزود: این موضوع به رکود در این صنعت دامن زده است .
وی اضافه کرد: همه ما از اینکه دولت ارز آزاد را به رسمیت بشناسد خوشحال خواهیم شد ولی نباید فقط ما متضرر شویم و محصولات پتروشیمی را در بورس کالا با ارز آزاد خریداری کنیم .
نیک سرشت گفت : محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا با ارز آزاد و نیز محاسبه مالیات بر ارزش افزوده آن باعث شده است تا فعالان صنعت پلاستیک محصولات خود را با قیمت ارزان‌تر به ترکیه صادر کنند که همین عامل سبب شده است ترکیه به عنوان کشور رقیب، در تولید قطعات پلاستیکی از ما سبقت بگیرد .
وی در عین حال به توان صادراتی صنعت پلاستیک اشاره کرد و افزود: به رغم تمام این مشکلات ما در کشورهای همسایه و اخیرا روسیه و شمال افریقا فعال شده‌ایم و حدود 3.5 میلیون تن معادل نیمی از تولیدات صنایع پتروشیمی را در داخل به محصولات تکمیلی تبدیل و صادر می‌کنیم.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است