خانه خبر پوشش نانوکامپوزیتی برای بهبود کنترل گرما و نور در شیشه ساختمان

پوشش نانوکامپوزیتی برای بهبود کنترل گرما و نور در شیشه ساختمان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانوکامپوزیت

دپارتمان علمی مرجع پلیمر در بازار ایران : شرکت Mermet USA فناوری جدیدی برای کنترل گرما و نور در شیشه‌های ساختمانی ارائه کرده است. این محصول حاوی الیاف فایبرگلاس بوده و روی آن با نانولایه‌ای از جنس آلومینیوم پوشانده شده است.

شرکت Mermet USA فناوری جدیدی موسوم به ChromaTM را به بازار عرضه کرده است. این فناوری یک ابزار تولید نانوساختارهای لایه‌ای بوده و در آن از فلز و فایبرگلاس استفاده شده است. محصول خروجی این سیستم، یک ماده آلومینیوم حاوی نانولایه است که می‌توان به راحتی درخشش آن را کنترل کرد.

قابلیت انعکاس 78 درصد از تابش خورشید

این محصول می‌تواند 78 درصد از تابش خورشید را انعکاس داده و شرایط را برای مدیریت گرما فراهم کند. این ماده قادر است 98 درصد از نور مرئی را نیز مسدود کند. زمانی که این ماده به عنوان واحد عایق شیشه استفاده می‌شود، امکان بهبود ضریب حصول گرمای خورشیدی تا 29 درصد وجود دارد.

علاوه‌براین، این محصول را می‌توان در 5 رنگ کلاسیک مختلف ارائه کرد و برای زیبایی ظاهر ساختمان از آن استفاده نمود. این محصول امکان کنترل گرما و نور را داخل فضای ساختمان فراهم می‌کند.

رابرت بیلز، از مدیرانMermet ، می‌گوید: «ما از ارائه این محصول بسیار خوشحال هستیم. این محصول می‌تواند راهکاری برای کنترل نور خورشید و دمای تولید شده در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی باشد. در طراحی این محصول، ما به دنبال ارائه ویژگی‌هایی بودیم که با نیاز بازار و معماری رایج مطابقت داشته باشد.»

این فناوری می‌تواند محصولی پایدار با مقاومت مکانیکی بالا ارائه کند که وجود نانولایه‌های آلومینیوم عملکرد نوری این محصول را بهبود دهد. الیاف فایبرگلاس از استحکام بالایی برخوردار است و می‌تواند چسبندگی بالایی ایجاد کند. نانولایه آلومینیوم به گونه‌ای طراحی شده که روی الیاف فایبرگلاس را می‌پوشاند.

این محصول خواص انعکاسی بسیار خوبی داشته و از آن می‌توان در محیط‌های مختلف نظییر بیمارستان‌ها استفاده کرد. ChromaTM برای کنترل نور و صرفه‌جویی در مصرف انرژی بسیار مناسب بوده و با استانداردهای جهانی نظیر ASTM و NFPA مطابقت دارد.

منبع:
http://www.mermetusa.com/press-room/mermet-usa-introduces-chroma-a-high-performance-fabric-for-superior-glare-control-thermal-comfort-and-visual-contact.html

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است