خانه خبر کاربرد PETG در چاپ سه بعدی وسایل پزشکی

کاربرد PETG در چاپ سه بعدی وسایل پزشکی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت taulman3D موفق به توسعه مواد جدیدی بر پایه پلی اتیلن ترفتالات اصلاح شده با گلیکول  (PETG) با استحکام کششی بالا و مقاوم در درجه حرارت‌های بالای چاپ سه بعدی برای کاربرد در وسایل پزشکی شده است. این مواد با نام تجاری guidel!ne شناخته می‌شوند و مطابق با استاندارد زیست سازگاری بین المللی ISO 10993 و همچنین دارای تاییدیه FDA و CE نیز می‌باشد.

پلی اتیلن ترفتالات

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، guidel!ne به عنوان یک ماده اولیه اصلاح شده برای کاربرد در چاپ سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نحوه اکسترود شدن این محصول به گونه‌ای است که مانع از نفوذ ناخالصی‌ها به داخل مواد در حین فرآیند خنک‌سازی می‌شود. علاوه بر این میزان پتانسیل اکسایشی-کاهشی و pH در حد قابل قبولی، قابل تنظیم می‌باشند.

تحت شرایط چاپ سه بعدی guidel!ne دارای استحکام کششی psi850/6، ازیاد طول تا نقطه شکست  psi9/5 و مدول psi 469/281 می‌باشد. همچنین دمای HDT و نرمی آن به ترتیب 70 و 100 درجه سلسیوس می‌باشد. پلیمر بر پایه PETG در دمای OC 250 چاپ می‌شود.

از ویژگی‌های کلیدی guidel!ne می‌توان به چاپ آسان لوله‌های کوچک و توخالی اشاره کرد چراکه چاپ قطعات کوچک به دلیل تجمع حرارتی که می‌تواند منجر به تغییر شکل لوله شود مشکل‌ساز است.

منبع: plasticstoday

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است