خانه علمی پژوهشی سلول‌های خورشیدی با نوار فیلم ساخته شد

سلول‌های خورشیدی با نوار فیلم ساخته شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
سلول‌های خورشیدی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری مهر، محققان کره جنوبی و دانشگاه شیکاگو آمریکا، با استفاده از مواد به‌کار رفته در ساخت نوار فیلم، سلول‌های خورشیدی را تولید کرده‌اند که رسانای بسیار بالایی دارند و انعطاف‌پذیر و تقریبا به‌طور کامل شفاف هستند.

سلول‌های خورشیدی

نکته قابل توجه در مورد سلول‌های خورشیدی جدید، شفاف بودن و رسانایی بی‌نظیر آنها است که در سلول‌های خورشیدی موجود، شارژ الکتریکی صفحه توسط نور خورشید موجب مات شدن سلول خورشیدی می‌شود که این امر تا حدودی بازدهی تولید برق را کاهش می‌دهد.

این تیم بین‌المللی برای ساخت سلول‌های خورشیدی جدید ابتدا نوارهای فیلمی با پوشش polyacrylonitrile که نوعی پلیمر انعطاف‌پذیر با فیبرهای بسیار نازک است را تولید کردند و برای برقراری رسانا در آن، کمی فلز به آن اضافه کرده‌اند.

سپس پلیمر را به صورت رشته رشته همراه با پوشش فیبر تبدیل کردند و لایه نازکی از مس روی آن قرار دادند. نتیجه آن منجر به شکل گرفتن بافت‌هایی با فیبرهای مسی شد که جریان الکتریسیته را با کمترین مقاومت از خود انتقال می‌دهد. همچنین فاصله بین فیبرها در نوار فیلم باعث شفافیت صفحه خورشیدی تا ۹۲ درصد می‌شود.

از این دستاورد جدید می‌توان برای ساخت صفحات خورشیدی با بازدهی بیشتر، پنجره‌های هوشمند خودگرم‌کن، صفحات نمایشگر انعطاف‌پذیر و سطوح خنک کننده با کارایی بالا استفاده کرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است