خانه اقتصادی‏آمارهای کليدی هر سال حداقل 8 میلیون تن پلاستیک به اقیانوس ها ریخته می شود

هر سال حداقل 8 میلیون تن پلاستیک به اقیانوس ها ریخته می شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بطری پلاستیکی اقیانوس
یه گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خانم لاروش استرکیش به مناسبت روز جهانی اقیانوس ها درباره گزارشی تحت عنوان” اقتصاد جدید پلاستیک ها” که تنها چند ماه پیش توسط مجمع اقتصاد جهانی منتشر شد افزود: اگر اقدامی در این زمینه انجام نگیرد تا سال 2030 این رقم دو کامیون در دقیقه و تا سال 2050 به چهار کامیون در دقیقه افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه دقیق ترین تحقیقات حاضر نشان می دهد امروزه بیش از 150 میلیون تن پلاستیک در اقیانوس ها وجود دارد گفت: در چارچوب یک سناریوی تجاری پیش بینی می شود تا سال 2025 به ازای هر سه تن ماهی یک تن پلاستیک در اقیانوس ها وجود خواهد داشت.
بطری پلاستیکی اقیانوس
خانم استرکیش افزود: همچنین پیش بینی می شود تا سال 2050 وزن زباله های پلاستیکی در اقیانوس ها از وزن ماهیان پیشی خواهد گرفت. وی تصور چنین آینده ای را بسیار مهیب و ناراحت کننده برشمرد و گفت: اما در یونسکو معتقدیم که جلوگیری از تنزل اقیانوس ها امری ممکن است و چرخه فعلی زوال می تواند به چرخه بهبودی تبدیل شود.
مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در تهران با بیان اینکه حیات بر روی کره زمین و بقاء بشر به وجود اقیانوس های سلامت و زنده وابسته است گفت: با در نظر گرفتن گوناگونی توصیف ناپذیر حیات، میلیاردها انسان از جمله برای غذا، هوای پاکیزه، حمل و نقل و نیرو، تفریح و معیشت به اقیانوس تکیه می کنند.
خانم لاروش استرکیش با تاکید بر اینکه اقیانوس ها در حال زوال هستند افزود: تخریب، اسکان، کاهش تنوع زیستی، صید بی رویه، آلودگی، تغییرات آب و هوایی و اسیدی شدن اقیانوس ها، سیستم اقیانوس ها را به مرز انحطاط رسانده است.
وی با بیان اینکه هیچ دولت ، شرکت ، آژانس سازمان ملل یا فردی به تنهایی از عهده نجات اقیانوس ها بر نمی آید اضافه کرد: متوقف ساختن بهره برداری بی رویه و ناپایدار از منابع طبیعی و بازگرداندن سلامت اقیانوس ها نیازمند ایجاد ائتلافی برای تغییر با مأموریتی روشن است.
مدیر و نماینده دفتر منطقه یونسکو در تهران درباره دو پیشرفت مهم و امیدوار کننده ای که سال گذشته اتفاق افتاد گفت: این دو برنامه اعم از توافق نامه COP21 پاریس و پذیرفتن دستور کار توسعه پایدار 2030 است که توجه به سلامت اقیانوس ها در هر دو برنامه بسیار برجسته است.
خانم استرکیش افزود: هدف از توسعه پایدار شماره 14 کشورهای عضو را برای افزایش آگاهی علمی، گسترش ظرفیت تحقیق، انتقال فناوری های دریایی، در نظر گرفتن شاخص های بین الدولی اقیانوس شناسی و رهنمودهایی برای انتقال فناوری های دریایی به منظور بهبود سلامت اقیانوس ها به همکاری دعوت می کند.
وی در ادامه گفت: به نظر می رسد آگاهی رو به رشدی از اهمیت اقیانوس ها و ضرورت اقدامات فوری در جهت حفظ بزرگترین اکوسیستم سیاره مان در حال شکل گیری است.
مدیر و نماینده دفتر منطقه یونسکو در تهران افزود: ما معتقدیم که دسترسی به هدف توسعه پایدار شماره 14 و بهبود سلامت اقیانوس هایمان نیازمند ائتلاف جهانی شامل شرکا، دولت های مرتبط، کارگزاری های سازمان ملل، سازمان های غیردولتی، جوامع مدنی، موسسات علمی تحقیقاتی، مدارس و غیره است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است