خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها اولین همایش نقش رئولوژی در فناوری‌های مرتبط برگزار شد

اولین همایش نقش رئولوژی در فناوری‌های مرتبط برگزار شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کنفرانس ها و سمينارها

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری دانشجو، رئیس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در افتتاحیه این همایش اظهار کرد: با وجود دشواری مباحث رئولوژی، جای آن در صنعت کشور خالی است و آموزش آن، یک ضرورت جدی محسوب می شود.

ناصر محمدی افزود: یکی از رمزهای اصلی رقابت پذیری این است که برای داشتن محصول قابل رقابت با کشورهایی مانند چین و ژاپن باید مباحث فناوری های روز را بیاموزیم و در تولید صنعتی به کار بگیریم.

فاطمه گوهرپی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این همایش به کاربردهای گسترده رئولوژی در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت، هوافضا، نساجی، پلیمر، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی اشاره کرد.

عضو هیات موسس انجمن علمی رئولوژی ایران، روند شکل گیری و تاسیس این انجمن نوپا را تشریح کرد و گفت: مجمع عمومی این انجمن در آبان ماه ۱۳۹۴ تشکیل شد و اعضای هیات مدیره آن انتخاب شدند و مجوز فعالیت آن نیز در سال گذشته گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش دانشگاهی به تنهایی، جوابگوی مباحث رئولوژی نیست باید این علم را وارد صنعت کرد؛ از این رو ایجاد ارتباط میان علم رئولوژی در دانشگاه با محیط صنایع مرتبط ، مهمترین رسالت انجمن علمی رئولوژی ایران تعیین شده است.

حسین نازک دست عضو هیات مدیره و هیات موسس انجمن علمی رئولوژی ایران نیز در این همایش به سخنرانی در مورد نقش رئولوژی در فرآورش پلیمرها پرداخت.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: دانش و داده های رئولوژیکی در فرآورش پلیمرها برای اهداف متعددی مورد نیاز است که از آن جمله می توان به طراحی اجزای فرآیندها، کنترل فرآیندها، تولید و کنترل ریزساختار آمیزه ها و آلیاژهای پلیمری در فرآیندهای مختلط و همچنین ارتباط بین ریزساختارها و فرآیند شکل دهی پلیمرها (کنترل کیفی محصول) اشاره کرد.

اولین همایش نقش رئولوژی در فناوری های مرتبط با سخنرانی تعدادی از استادان دانشگاه در خصوص نقش رئولوژی در صنایع نفت، دارویی و زیست مواد، غذایی و رنگ ادامه یافت.

رئولوژی، شاخه ای از علم مکانیک است و به مطالعه خواصی از مواد می پردازد که پاسخ آنها را به نیروی مکانیکی اندازه گیری می کند.

واژه “رئولوژی” به معنای علم تغییر شکل و جریان ماده، در سال ۱۹۲۰ در آمریکا ابداع شد و پس از آن انجمن رئولوژی آمریکا در دسامبر ۱۹۲۹ به طور رسمی شکل گرفت و آغاز به کار کرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است