خانه علمی پژوهشی پلیمر زیستی با قابلیت نمایش سلامت مواد غذایی

پلیمر زیستی با قابلیت نمایش سلامت مواد غذایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلاستيک های زيستی

پلیم پارت: به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از ساينس،‌ سازمان غذا و كشاورزي سازمان ملل متحد طي گزارشي اعلام كرده است كه حدود يك سوم مواد غذايي توليد شده در كره زمين هدر مي رود. هدر رفتن و فاسد شدن مواد غذايي غير از اينكه اسراف و عملي غير اخلاقي است، به خسارت هاي اقتصادي منتهي نمي شود؛ بلكه با انتشار گازهاي گلخانه اي، صدمات جبران ناپذيري را به محيط زيست وارد مي كند و علاوه بر آلودگي هوا در گرماي جهاني نقش بسزايي دارد.

زیستی
جدا از ضعف فرهنگ مصرف مواد غذايي در برخي افراد، توليد كنندگان نيز در اين فرآيند بي تقصير نيستند، گاهي ديده مي شود تاريخ انقضاي نوشته شده روي بسته بندي مواد غذايي، زودتر از زمان واقعي فساد مواد است؛ بنابراين گاهي مواد در حالي به دور انداخته مي شوند كه كاملا قابل استفاده هستند.
اتحاديه اروپا چهار سال پيش پروژه اي را در ارتباط با توسعه بسته بندي هاي گياهي زيستي راه اندازي گرد كه علاوه بر افزايش ماندگاري غذا، مجهز به حسگري بود كه تاريخ دقيق فساد مواد غذايي را هشدار مي داد. چهار سال پس از آن پروژه، نمونه اوليه اين محصول ارايه شده و آماده ورود به بازار است. اين بسته بندي دوستدار محيط زيست از پليمري به نام PLA و يك پليمر زيست تخريب پذير به نام PET ساخته شده است. علاوه بر پلیمر زیستی، نانوذرات نيز به ساختار اين كيسه ها اضافه شده اند و به گونه اي بهبود يافته اند كه با حفظ تمام خواص مواد غذايي، از فساد زود هنگام آن جلوگيري مي كند.
اين كيسه ها از سه لايه ساخته شده اند كه مانع ورود هوا به داخل بسته مي شوند و براي نگهداري انواع مواد غذايي، از سبزيجات گرفته تا غذاهاي دريايي، قابل استفاده هستند و پس از استفاده به راحتي توسط محيط زيست تجزيه مي شوند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است