خانه خبراخبار اقتصادی پتروشیمی همچنان صنعتی با مزیت های بالا در کشور

پتروشیمی همچنان صنعتی با مزیت های بالا در کشور

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش پليم پارت به نقل از اکو ویژن ، مصطفی امید قائمی – مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهرآیندگان، پتروشیمی را همچنان صنعتی با مزیت های بالا در کشور دانست و گفت: در سال های بد اقتصادی و تحریم هم این صنعت کمترین زیان را در مقایسه با دیگر صنایع متحمل شد.

امید قائمی گفت: علیرغم افت قیمت نفت و با اینکه اغلب محصولات پتروشیمی صادراتی است، این صنعت سودآوری خود را حفظ کرده است و به نظر می رسد که در آینده می تواند جایگاه اول را در صنایع کشور از آن خود کند.

وی با بیان اینکه گازی که صنایع پتروشیمی استفاده می کنند برای آنها مزیت اقتصادی ایجاد می کند، افزود: همین محصولات پتروشیمی ما را در خارج از کشور از زغال یا مواد اولیه گران تر و با فرآیند پیچیده تری به دست می آورند؛ بنابراین صنعت پتروشیمی ما به جهت مزیت هایی که دارد می تواند همچنان بالندگی خود را حفظ کند.

امیدقائمی در خصوص وضعیت کلی بازار هم گفت: پیش بینی هایی که در خصوص سرمایه گذاری های خارجی یا رفع موانع نقل و انتقال پول، کاهش نرخ بهره بانکی و بهبود وضعیت تامین مالی و خریدهای خارجی شرکت ها می شد، همه در حال وقوع است و بازار کم کم دارد به سمت آن مسیر حرکت می کند .

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهرآیندگان در عین حال اظهار داشت: بازار البته به خاطر بعضی خوش بینی ها این اخبار را پیشخور کرده و برخی از این اتفاقات نیز زمان بر است. نمودار کاهش و رشداین کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار بعضی روزها راکد است و بعضی روزها رونق دارد ولی به نظر می رسد در مجموع روند متعادل و مثبتی خواهد داشت.

امیدقائمی در پاسخ به این سوال که چرا بعضی سهم ها همچون دارویی ها با وجود پتانسل خوب برای افزایش قیمت حرکت جدی نکرده اند، گفت: وقتی شما یک سهم را می خرید و مجموعه ای از تحلیلگران بازار قیمت خاصی را برای آن پیش بینی می کنند و اجماع بازار نیز به همین تحلیل اعتقاد دارد، حتما به آن قیمت خواهد رسید ولی این قدری زمان بر خواهد بود.

وی ادامه داد: به طور منطقی اگر شما به یک پتانسیل یا سهم مناسب برسید ، مجموعه بازار هم باید در بلندمدت به این نتیجه برسد و بیاید روی آن سهم حرکت کند. ین کارشناس بازار سرمایه همچنین درخصوص صنعت خودرو گفت: رفتار هیجانی بازار باعث شد که تا حدودی خودرویی ها مسیری را که باید طی می کردند در شرایط مناسب طی نکنند. لذا در خودرویی ها رفتارهای هیجانی اتفاق افتاد و قیمت ها خیلی هیجانی بالا رفت و بعد از آن به شکل هیجانی کاهش پیدا کرد.

امیدقائمی اظهار داشت: به نظر می رسد وضع خودرویی ها به خاطر بهبود وضعیت مالی رو به بهبود است ولی اینها باید با دیگر صنایعی که در بازارند نیز مقایسه شوند که خرید سهام کدامیک به صرفه تر است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است