خانه خبراخبار اقتصادی برنامه جدید ایران برای راه‌اندازی اوپک پتروشیمی

برنامه جدید ایران برای راه‌اندازی اوپک پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش پلیم پارت به نقل از خبرگزاری مهر: احمد مهدوی درباره طرح راه اندازی مجمع کشورهای صادرکننده محصولات پتروشیمی در جهان با ابتکار ایران، گفت: در حال حاضر ایران با در اختیار داشتن ظرفیت تولید بیش از ۶۰ میلیون تن محصول پتروشیمی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات پتروشیمی در سطح جهان به شمار می‌رود.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از ۱۰۰ میلیون تن افزایش می‌یابد، تصریح کرد: هم اکنون مهمترین چالش پیش روی ایران برای راه اندازی مجمع کشورهای صادرکننده محصولات پتروشیمی، نحوه فروش و صادرات محصولات توسط مجتمع های پتروشیمیایی داخلی است.

پتروشیمی
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیش از اعمال خصوصی سازی و واگذاری شرکت‌ها، کل صادرات محصولات پتروشیمی ایران تحت عنوان یک برند به بازار جهانی صادر می‌شد، اظهار داشت: این در حالی است که هم اکنون محصولات شرکت‌های مختلف تحت عنوان برندهای مختلف صادر شده و حتی یک موازی کاری و رقابت جزیره‌ای بین مجتمع‌ها برای صادرات پتروشیمی در سطح بازار جهانی شکل گرفته است.

مهدوی، گام اول تاسیس مجمع کشورهای صادرکننده محصولات پتروشیمی توسط ایران را یکپارچه سازی صادرات عنوان کرد و افزود: در صورتی که کل صادرات محصولات پتروشیمی تحت عنوان یک برند انجام شود قدرت چانه زنی ایران هم در عرصه بازار جهانی افزایش می یابد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در پاسخ به پرسش مهر که برای حل این چالش تاکنون چه اقداماتی انجام شده است؟ توضیح داد: هم اکنون کارگروه‌های تخصصی در بین مجتمع‌های پتروشیمی ایجاد شده به عنوان نمونه هر یک از تولیدکنندگان اوره، پلیمرها، متانول و مواد شیمیایی در یک کارگروه تخصصی عضویت پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به زودی با تاسیس یک هلدینگ مشترک با حضور تمامی شرکت‌های پتروشیمی ایران، کل محصولات شامل اوره، متانول، انواع پلی اتیلن، پروپیلن، مواد شیمیایی و پلیمرها تحت عنوان یک برند به بازار صادر می شود، تاکید کرد: بر این اساس وزیر نفت هم از طرح ایجاد این هلدینگ و صادرات یکپارچه محصولات پتروشیمی ایران حمایت کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از انجام این پروسه، در گام دوم مذاکرات با کشورهای بزرگ تولید و صادرکننده محصولات پتروشیمی جهان بریا راه اندازی اوپک و یا مجمع کشورهای صادرکننده محصولات پتروشیمی در دستور کار قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هم اکنون ایران عضو کارگروه پتروشیمی مجمع کشورهای گروه دی هشت بوده و کشورهایی همچون ترکیه، مصر، مالزی و نیجریه حضور دارند که می‌توانند هسته مرکزی این مجمع را شکل دهند.

پیشتر معاون سابق وزیر نفت از موافقت کشورهای مصر و ترکیه با پیشنهاد ایران مبنی بر تاسیس اوپک پتروشیمی خبر داده و اعلام کرده بود: مذاکرات با چندین کشور اسلامی با محوریت زمان بندی و ساز و کار تدوین اساسنامه و راه اندازی دبیرخانه مجمع کشورهای تولیدکننده پتروشیمی آغاز شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است