خانه خبراخبار علمی پژوهشی محققان آمريكايي موفق به ساخت قلب مصنوعي شدند

محققان آمريكايي موفق به ساخت قلب مصنوعي شدند

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
artificial-heart

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) و به نقل از گروه علمي از سايت فناوري هاي همگرا معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، 25 درصد از بيماران در انتظار پيوند قلب، قبل از يافتن قلبي براي پيوند، جان خود را از دست مي‌دهند، با اين حال تعداد جراحي پيوند قلب درحال افزايش بوده و هيچ جايگزين ديگري نيز براي اين موضوع وجود ندارد. artificial-heart
محققان دانشگاه كاليفرنيا موفق به ارائه راهكاري براي اين امر شده‌اند به طوري كه يك قلب مصنوعي براي بيماران نيازمند به پيوند قلب ساخته‌اند، اين قلب مصنوعي داراي دو بخش است بخش اول از مواد آلي بوده و بخش دوم به صورت مهندسي شده ساخته مي‌شود.
اين قلب مصنوعي همانند قلب طبيعي تپش كرده و همانند يك ماشين قادر است ميزان تپش را كنترل كند، اين قلب با همكاري محققان دپارتمان‌هاي زيست‌فناوري، فناوري‌نانو و علم مواد ساخته شده‌است، نتايج اين پروژه در نشريه Nature Materials منتشر شده‌است.
دوير ازمحققان اين پروژه گفت: براي ساخت اين قلب قطعات الكترونيكي را با بافت زنده تركيب كرده ايم، اين كار شبيه داستان‌هاي علمي تخيلي است اما انجام شده‌ است، تا پيش از اين تنها بافت‌هاي آلي قلب را مهندسي كرده ايم، اما در اين پروژه يك قلب كامل طراحي و ساخته شد.
دوير در طول پنج سال گذشته روي ساخت بافت‌هاي قلب كار كرده است و در اين مسير از ابزارهاي پيچيده فناوري‌ نانو استفاده كرده است، اين قلب مصنوعي نه تنها مي‌تواند كار قلب را انجام دهد بلكه از راه دور قابل كنترل است.
دوير افزود: ما از سلول‌ها و بخش زنده براي انجام تپش استفاده كرده ايم اما براي كنترل فرآيند، نياز به بخش الكترونيكي نيز داريم، اين قلب مصنوعي داراي قابليت رهاسازي دارو است به طوري كه در صورت نياز مي‌تواند داروي مورد نياز براي بهبود عملكرد و هماهنگ شدن با بدن ميزبان را رهاسازي كند.
اين گروه تحقيقاتي براي ساخت اين قلب مصنوعي از تركيب پليمر و قطعات الكترونيكي استفاده كرده اند، اين پليمر مي‌تواند كار رهايش دارو را انجام دهد.
اين گروه تحقيقاتي در حال حاضر به دنبال پياده‌سازي اين روش روي ساخت ابزارهايي براي درمان مشكلات مغز و نخاع هستند.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است