خانه خبراخبار اقتصادی سیگنال مثبت نفت و اتیلن به بازار پتروشیمی

سیگنال مثبت نفت و اتیلن به بازار پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
اخبار

بازیگران بازار پتروشیمی انتظار دارند که روند معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران در نیمه دوم فروردین و نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۹۵ رشد بیشتری یابد. به گزارش پلیم پارت به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، با توجه به افزایش قیمت نفت و اتیلن در بازارهای جهانی، احتمال ادامه بهبود روند بازار پتروشیمی که در اواخر سال گذشته شکل گرفت، در سال ۹۵ زیاد است.

پتروشیمی

جواد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه در دو هفته آخر سال ۹۴ شاهد افزایش حجم معاملات با توجه به کاهش نگرانی های معامله گران در بازار بودیم، خاطر نشان کرد: با ورود سیگنال های مثبت به بازار پتروشیمی ، معاملات محصولات در دو هفته آخر سال ۹۴ روندی افزایشی داشت و به این ترتیب رکود از بازار پتروشیمی رخت بربست.

وی در ادامه افزود: نگرانی اکثر معامله گران در بازار پتروشیمی در خصوص ریزش قیمت ها کاهش یافته است، به همین دلیل به نظر می رسد در سال جدید نیز شاهد افزایش حجم معاملات باشیم.

این کارشناس بازار پتروشیمی به افت قیمت اتیلن و نفت در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته قیمت نفت و اتیلن به کمترین حد خود رسید و از این رو معامله گران بازار پتروشیمی در شوک و نگرانی به سر بردند.

به گفته رضایی، افت قیمت نفت تا مرز ۲۳ دلار در ۱۵ سال اخیر رخ نداده بود، همچنین قیمت اتیلن هم تا مرز ۸۳۰ دلار ریزش کرد و سبب شد تا محصولات پلیمری نیز به کف قیمتی خود برسند.

وی افزود: علاوه بر کاهش قیمت ها در بازار جهانی و داخلی، حجم صادرات مجتمع های پتروشیمی افت کرد و ظرفیت تولید نیز در اکثر مجتمع ها کاهش یافت و این موضوعات سیگنال های خوبی برای بازار پتروشیمی نبود.

به گفته رضایی، کمبود نقدینگی و عدم کشش در بازار داخل نیز یکی دیگر از عوامل رکود بازار پتروشیمی در سال گذشته بود که پیش بینی می شود اگر قیمت نفت پایدار بماند، روند بازار پتروشیمی در سال جدید بهتر از سال ۹۴ رقم بخورد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است