خانه خبراخبار علمی پژوهشی شیوه نوین جداسازی انواع پلاستیک برای بازیافت

شیوه نوین جداسازی انواع پلاستیک برای بازیافت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بازیافت

مرجع پلیمر در بازار ایران : یکی از دشواری های اصلی در زمینه بازیافت پلاستیک، مشکل بودن فرآیند تفکیک و تقسیم بندی آنها است. در حال حاضر در مراکز بازیافت پلاستیک، کارگران به صورت دستی انوع پلاستیک را از هم تفکیک می کنند که البته کاری بسیار زمان بر است.

خوشبختانه به نظر می رسد که فناوری جدید طراحی شده توسط پژوهشگران آلمانی بتواند این مشکل را برای همیشه حل کند.

در این فناوری، اجسام پلاستیکی ابتدا در یک بازه زمانی بسیار کوتاه مدت در معرض نور شدید یک فلاش قرار می گیرند. این نور شدید سبب درخشش پلاستیک ها می شود سپس حسگرها فتوالکتریک بازه زمانی از درخشش تا از بین رفتن آن را برای هر یک از این مواد پلاستیکی اندازه گیری کرده و نوع پلاستیک را تعیین می کنند.

این شیوه در اصل بر مبنای یکی از اصلی ترین خواص پلیمرها یعنی قابلیت درخشش بر اثر دریافت نور استوار است البته مولکول های پلیمرهای مختلف بازه زمانی مشخصی برای درخشش دارند و به این ترتیب می توان با اندازه گیری این زمان، نوع آنها را تشخیص داد.

این فناوری در حال حاضر می تواند حدود یک و نیم تن پلاستیک را در هر ساعت تفکیک کند البته این دانشمندان اعلام کرده اند که این رقم به ابعاد کارخانه بازیافت و نیاز صنایع بستگی دارد و می توان آن را کم و زیاد کرد.

توضیحات بیشتر در مورد این شیوه در ژورنال «شیمی پایدار و سبز» (Green and Sustainable Chemistry) منتشر شده است.

جداسازی پلاستیک

منبع: jamejamonline.ir

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است