خانه خبراخبار اقتصادی واگذاری بزرگترین پتروشیمی یوتیلیتی کشور 24 اسفند

واگذاری بزرگترین پتروشیمی یوتیلیتی کشور 24 اسفند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
خصوصی سازی

پلیم پارت: شرکت پتروشیمی دماوند بعنوان مجری طرح تامین یوتیلیتی و آفسایت فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه جهت تامین برق، آب، بخار، هوای فشرده، اکسیژن، ازت، گاز سوخت و خوراک و شبکه خطوط ارتباطی مجتمع های تولیدی فاز دوم طرح های پتروشیمی، قرار است با برگزاری مزایده ای به فروش برسد.

این شرکت به دلیل اهمیت تأمین یوتیلیتی فاز دوم پتروشیمی در عسلویه یک شرکت راهبردی و مهم به شمار می آید به طوری که «مرضیه شاهدایی» معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در این خصوص گفت: پتروشیمی دماوند بزرگترین عامل ارتباطی ٢٤ طرح پتروشیمی در فاز ٢ پارس جنوبی است، از این رو از لحاظ حاکمیتی و مدیریتی بهتر است تا زمانی که این طرح به بهره برداری می رسد، مدیریت آن دولتی بماند.

در حال حاضر این شرکت پتروشیمی در حال احداث است و 100 درصد سهام آن در اختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران قرار دارد. سازمان خصوص سازی شرایط واگذاری این شرکت پتروشیمی را تسهیل کرده و آنرا با اقساط بلندمدت واگذار می کند چرا که شرکت پتروشیمی دماوند تا رسیدن به مرحله بهره برداری حدودا نیازمند 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید است.

تاکنون دو نوبت اقدام به برگزاری مزایده برای فروش سهام این شرکت پتروشیمی شده اما در هیچ کدام از این نوبتها، سرمایه گذاران از خرید سهام این پتروشیمی استقابل نکرده اند. اگرچه سازمان خصوصی سازی شرایط خرید سهام این شرکت را تسهیل و تعدیل کرده اما با توجه به اینکه هر سرمایه گذاری که اقدام به خرید سهام این شرکت کند می بایست ابتدا سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این شرکت را پرداخت کند و سپس حداقل 3 میلیارد دلار برای ادامه سرمایه گذاری در این شرکت داشته باشد که این مسئله از جذابیت عرضه سهام این واحد پتروشیمی کاسته است.

سازمان خصوصی سازی زمان عرضه سهام این شرکت را دوشنبه هفته جاری (24 اسفند 94) اعلام کرده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است