خانه تکنولوژي توسعه چاپ سه بعدی با استفاده از نانوذرات نیکل

توسعه چاپ سه بعدی با استفاده از نانوذرات نیکل

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

Nickel-3dPrintingبه گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، کمپانی Nano Dimension قراردادی همکاری با دانشگاه تل آویو برای توسعه روش‌های چاپ سه بعدی با استفاده از نانو ذرات نیکل به امضا رسانیده است.

نیکل فلزی با خواص مکانیکی عالی است که مقاومت در برابر خوردگی بسیار بالایی نیز دارد. این خواص موجب می‌شود که این فلز برای کاربردهای چاپ گزینه بسیار مناسبی باشد. با این حال، در هنگام استفاده از جوهر ساخته شده از نانو ذرات نیکل جهت چاپ جوهر افشان، مشکل اصلی تشکیل خوشه‌های ذرات است که می‌تواند سر نازل‌های چاپگر را مسدود سازد.

محقیقین به تازگی روشی برای تولید یک سیستم سوسپانسیون پایدار از نانو ذرات نیکل توسعه داده‌اند که منجر به تشکیل خوشه نمی‌شود. این روش با استفاده از فرآیند سنتز شیمیایی مرطوب و بر مبنای واکنش کاهشی ترکیبات نیکل و حضور یک عامل پوشش دهنده که محصول نهایی را تشکیل می‌دهد، بدست آمده است.

این همکاری می‌تواند به توسعه فرمولاسیون‌های جوهر جدید متناسب با تکنولوژی‌های چاپ نانو ابعاد و طیف گسترده‌ای از کاربردهای جدید چاپ سه بعدی کمک کند.

کاربردهای بالقوه نانو ذرات نیکل شامل سنسورهای با قدرت تفکیک مکانی بالا، استفاده از هدهای چاپ پیشرفته و با دقت در مقیاس میکرومتر است.پیاده سازی این نوآوری تکنولوژیکی با استفاده از فرآیند چاپ سه بعدی نانو ابعاد،تعبیه سنسورها در میان لایه‌های PCB را امکان پذیر خواهد ساخت، که این فرآیند با استفاده از روش‌های ساخت رایج امکان پذیر نیست. همچنین، کارکرد نیکل به عنوان مانعی موثر در مقابل اکسایش و هنگامی که برای تولید PCBها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدین معناست که امکان خوردگی وجود ندارد. حفاظت کافی به ویژه برای فلزات خورنده نانو متریک ضروری است، زیرا مرحله اکسایش بلافاصله در هنگام قرار گرفتن در معرض هوا رخ می‌دهد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است