خانه علمی پژوهشی استفاده از نانوذرات سیلیکای ناهمگون در تولید تایر

استفاده از نانوذرات سیلیکای ناهمگون در تولید تایر

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت):چسبندگی بیشتر به زمین، افزایش دوام و ایمنی و کاهش مصرف سوخت، تمام این ویژگی‌ها مربوط به ترکیبات جدید مورد استفاده در تایرها مبتنی بر نانوذرات سیلیکا می‌شود که توسط دانشگاه Milano Bicocca و شرکت Pirelli توسعه پیدا کرده است.

New Rubber

ترکیبات مورد استفاده در تایرها معمولا حاوی ذرات سیلیکاکه عمدتا به شکل کروی هستند،  و برای خواص مکانیکی تایر بسیار مهم است، می‌باشند. در این مطالعه، دانشمندان نانوذرات سیلیکا را به یک شکل کشیده سنتز کردند و در یک آمیزه مورد استفاده قرار دادند. سیلیکا غیر کروی اثر بیشتری در تقویت تایرها، چسبندگی بهتر به پلیمر و افزایش مقدار لاستیک به دام افتاده بین نانوذرات را دارد.

 در واقع اثر تقویتی این ترکیبات 5 درصد بیشتر از سیلیکاهای مرسوم مورد استفاده می‌باشد. علاوه بر این نانوذرات سیلیکا ناهمسان در لاستیک باعث افزایش مقاومت به سایش و همچنین کاهش سطح مصرف خودرو می‌شود.

این ترکیبات جدید نتیجه سه سال مطالعه و پژوهش می‌باشد که در مقاله‌ای تحت عنوان “سطح مشترک لاستیک-پرکننده در نانوکامپوزیت‌های بوتادی‌ان استایرن با ذرات سیلیکا ناهمگون: مورفولوژی و خواص دینامیکی” در مجله Soft Matter به چاپ رسیده است.

منبع: macplas

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است