خانه تکنولوژيتکنولوژی طراحي و مهندسي آينده صنعت برق در تسخير پليمرها

آينده صنعت برق در تسخير پليمرها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آینده پلیم پارت

احتمالا تصویری که از صنعت برق در ذهنمان مجسم می شود تا يک دهه ديگر کاملا تغيير خواهد کرد. با توجه به پيشرفت خارق العاده علم پليمر بعيد نيست دنيايي را تصور کنيم که خطوط انتقال انرژی آن پليمری هستند و سيستمهای ارت ديگر در معرض خوردگی و اکسیداسیون قرار ندارند. چرا راه دور برویم؟ کدام مهندس برق می توانست تصور کند که روزی فیوزها پليمری شوند؟

telecommunication tower

به گزارش مرجع پلیمر بازار ایران به نقل از برق نیوز، فيوزهای Re-settable  ابداعی شرکت Tyco Electronics فیوزهایی هستند که هیچگاه نياز به تعویض پيدا نمی کنند. فيوزهایی که مقاومتشان با افزايش جريان از ميزان نامی به سمت بی نهایت میل کرده و پس از بازگشت جریان به محدوده مجاز، دوباره شرایط هدایت الکتریکی را پیدا می کنند. از طرفی سنسورهای هوشمند پلیمری یکی از اجزای جدا ناشدنی از هر شبکه هوشمند (Smart Grid) محسوب خواهند شد. اين سنسورها نسبت به دما، ولتاژ، PH، رطوبت و … حساس بوده و اين حساسیت را به شکلی مناسب چون تغییر رنگ بروز خواهند داد.

پليمرها در صنعت برق

پليمرهای هادی به عنوان رنگ تابلوها و بدنه مبدلهای فتوولتاييک مورد استفاده قرار خواهند گرفت. پره های توربينها پليمری شده و ديگر دچار خوردگی نخواهند شد.

پيلهای سوختی (از نوع مبادله یونی) پليمری در هر خانه ای به عنوان منبع انرژی پشتيبان بکار گرفته خواهد شد و باتريهای پليمری کم حجم صنعت برق را از مزیت ذخیره انرژی در آف پيک برخوردار خواهند ساخت

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است