خانه علمی پژوهشی استفاده از نانوذرات در درمان بیماری‌های گوارشی

استفاده از نانوذرات در درمان بیماری‌های گوارشی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فناوری نانو

شرکت ژاپنی تاکدا با همکاری شرکت کور (Cour) اقدام به ارائه یک راهبرد درمانی جدید برای درمان بیماری‌های دستگاه گوارش کرده است. این سیستم دارویی مبتنی بر نانوذرات اصلاح شده است.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از سرویس فناوری ایسنا، شرکت دارویی تاکدا (Takeda) موفق به ارائه یک روش درمانی جدید برای درمان بیماری‌های دستگاه گوارش شده‌ است. این شرکت برنامه تحقیقاتی جدیدی روی درمان‌های مبتنی بر نانوذرات آغاز کرده است. در این روش جدید، از نانوذرات اصلاح شده (TIMP) استفاده شده‌ است. این نانوذرات می‌تواند برای شرایطی که آلرژی در بیمار ایجاد مشکل می‌کند مورد استفاده قرار گیرد.

در برخی بیماران سیستم ایمنی بدن درصورت بروز شرایط خاص، عکس‌العمل اشتباه نشان می‌دهد که این پاسخ نابجا موجب بروز بیماری می‌شود.

استفاده از نانوذرات در درمان بیماری‌های گوارشی

در این روش درمانی جدید، سیستم دارویی مبتنی بر نانوذرات می‌تواند به بیماران مبتلا به کولیک (نوعی مشکل گوارشی) کمک ‌کند تا در مقابل برخی رژیم‌های غذایی مقاوم شوند. این دارو که با همکاری محققان دانشگاه نورث‌وسترن ارائه شده از پروتئین‌های مختلف و ترکیبات پلیمری تشکیل شده‌ است. تمام ترکیبات مورد استفاده در این دارو به صورت کپسوله محاط شده‌ است. مواد موجود در این کپسول به سلول‌های T بدن بیمار متصل شده و آن‌ها را کنترل می‌کند.

این دارو باید برای انجام فاز دوم آزمون بالینی آماده شود. بعد از سپری شدن این مرحله، شرکت تاکدا می‌تواند لیسانس این فناوری را به فروش برساند. این شرکت می‌تواند از سه ترکیب دارویی مختلف به صورت کپسوله شده استفاده کند.

گارت هیک از مدیران شرکت تاکدا می‌گوید: «شرکت تاکدا به‌ عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه بیماری‌های گوارشی اقدام به کشف روش درمانی جدیدی کرده است. این دارو که با همکاری مشترک ایجاد شده می‌تواند به‌ عنوان یک راهبرد جدید برای درمان بسیاری از بیماری‌های سیستم گوارشی مورد استفاده قرار گیرد. ما از نتایج اولیه به دست آمده از این همکاری مشترک بسیار شگفت‌زده هستیم.»

جان پوزیس، مدیرعامل شرکت کور، می‌گوید: «کور از همکاری با شرکت تاکدا بسیار خوشحال است. این همکاری مشترک می‌تواند به توسعه روش‌های درمانی جدید کمک کند.»

کور یکی از شرکت‌های دارویی است که روی استفاده از نانوزیست‌ فناوری برای درمان بیماری‌های مختلف متمرکز است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است