خانه خبر توسعه رنگ‌های پایه آبی و مقاوم به آب توسط صدف‌های دریایی

توسعه رنگ‌های پایه آبی و مقاوم به آب توسط صدف‌های دریایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رنگ های پایه آبی

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): محققین دانشگاه Wageningen موفق به توسعه پلیمرهای جدیدی شده‌اند که در تولید آن از صدف استفاده شده است. پلیمر جدید باعث جریان پذیری بهتر رنگ پایه آبی و تولید پوشش‌های مقاوم به آب شده است. رنگ پایه آبی در مقایسه با رنگ‌های حاوی حلال‌های شیمیایی خطر کمتری برای انسان و محیط زیست دارند.

رنگ های پایه آبی

محققان به دنبال پلیمری بودند که قابلیت حل شدن در آب را داشته باشد اما بتواند حین کاربرد در برابر آب از خود مقاومت نشان دهد. آن‌ها این ایده را از صدف‌های کف دریا گرفتند که می‌توانند خود را به سطوح متصل کنند. این صدف‌ها، رشته‌هایی از نوع خاصی از پروتئین از خود دفع می‌کنند. واکنش‌هایی که در پروتئین‌ها رخ می‌دهد باعث حل شدن رشته‌ها در آب در عرض یک دقیقه‌ و هم‌چنین مستحکم شدن آن می‌شوند.

در این مطالعه دو منومر قابل حل در آب (دوپامین آکریل آمید و 2-آمینو اتیل متاکریل آمید) با نسبت‌های مختلف از طریق پلیمریزاسیون رادیکال آزاد کوپلیمریزه شده اند. نتایج این مطالعه در ژورنال  Materials Chemistry Aبه چاپ رسیده است که در آینده توسط شرکت AkzoNobel به مرحله تجاری خواهد رسید.

منبع: pubs.rsc.org

 

 

 

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است