خانه خبر هشدار مجمع جهانی اقتصاد نسبت به ادامه تولید زباله های پلاستیکی

هشدار مجمع جهانی اقتصاد نسبت به ادامه تولید زباله های پلاستیکی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بطری پلاستیکی اقیانوس

مجمع جهانی اقتصاد با انتشار گزارشی نسبت به ادامه تولید زباله های پلاستیکی هشدار داد.

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از یورونیوز فارسی: بر اساس این گزارش در صورت ادامه روند کنونی تولید زباله٬ میزان زباله های پلاستیکی در آبهای جهان تا سال ۲۰۵۰ بیش از ماهی ها خواهد شد.

بطری پلاستیکی اقیانوس

الن مک آرتور٬ فعال محیط زیست و موسس بنیاد الن مک آرتور به اجلاس داووس رفته تا توجه رهبران جهان را به این مهم جلب کند که برای مقابله با این معضل راه درازی در پیش است. او می گوید: «اگر بتوانیم کل سیستم را سازگار کنیم٬ در زمینه مواد بکار رفته در بسته بندی ها به توافق برسیم٬ با اشخاص مناسبی گفت و گو و با سیاستگذاران کار کنیم٬ اگر بتوانیم با فناوری جدید٬ نوآوری هایی در زمینه تصویربرداری از ماه داشته باشیم و آمارها و شاخص های اقتصادی را بهبود بخشیم در آن صورت می توان مسیر اقتصاد پلاستیک را کاملا تغییر داد.»

بر اساس گزارش مذکور در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۳۱۱ میلیون تن زباله پلاستیکی در اقیانوس ها شناور بوده و در صورت ادامه روند کنونی این رقم تا ۳۵ سال دیگر به یک میلیارد و ۱۲۴ هزار تن خواهد رسید.

به عبارت ساده تر سالانه ۸ ميليون تن زباله از اقيانوسها سردرمی آورد و این یعنی در هر دقیقه يك كاميون زباله در این آبها تخلیه می شود. نزدیک به ۶۰ درصد این زباله ها توسط کشورهای آسیایی تولید می شود.

این گزارش همچنین می افزاید تنها ۱۴ درصد از بسته بندی های پلاستیکی راهی بازیافت می شوند. این رقم برای کاغذ ۵۸ درصد و برای آهن و فولاد ۹۰ درصد عنوان شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است