خانه علمی پژوهشی همكاری دانشگاه شهید چمران در پروژه تولید متانول

همكاری دانشگاه شهید چمران در پروژه تولید متانول

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این دانشگاه در پروژه تولید متانول که یکی از پروژه های کلان پتروشیمی کشور است همکاری خواهد کرد.

ابراهیم حاجی‌دولو با اشاره به انتخاب دانشگاه شهید چمران به‌عنوان دانشگاه همکار (قطب علمی و پژوهشی) در یکی از چهار پروژه‌ کلان شرکت پتروشیمی وزارت نفت، گفت: در این راستا مدیران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در بازدید از بخش‌های مختلف دانشکده‌های علوم و مهندسی دانشگاه با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه آشنا شدند.

وی اظهار داشت: در این طرح‌ها که با اعتباری حدود ۵۴۰ میلیارد تومان میان وزارت نفت و چهار دانشگاه کشور به‌عنوان قطب علمی و پژوهشی، منعقد شده است دانشگاه شهید چمران در پروژه کلان تولید متانول با دانشگاه شیراز به‌عنوان مقر انستیتو همکاری می‌کند.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این پروژه شامل سه طرح تدوین دانش فنی فرایند متانول، تدوین دانش فنی تولید اسید استیک و تدوین دانش فنی فرایند متیل متاکریلات است که دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، صنعتی شریف، رازی کرمانشاه و سیستان و بلوچستان در این پروژه به‌عنوان دانشگاه‌های قطب با دانشگاه شیراز همکار هستند.

حاجی‌دولو خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اعلام نظر شرکت پتروشیمی به دانشگاه شهید چمران درخصوص اجرای طرح تولید فوسژن، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در این خصوص ارایه شد که البته تولید این ماده شیمیایی جزو چهار پروژه کلان اخیر وزارت نفت نبود اما باتوجه به صحبت های صورت گرفته اساتید این دانشگاه روی تولید این ماده کار کردند.

وی عنوان کرد: قرار است یک نشست مشترک میان دانشگاه شیراز و دانشگاه‌های همکار در این طرح برگزار و طی آن روند همکاری‌ها تبیین شود؛ همچنین مسئولان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خواستار ارائه پروپوزال‌های دانشجویان دانشگاه به این شرکت شدند که در صورت منطبق بودن با نیازها و اولویت‌های شرکت از آن‌ها حمایت شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است