خانه مواد اولیهپلی وینیل کلیرید مصرف ضایعات پلی وینیل کلراید در آسفالت جاده ها

مصرف ضایعات پلی وینیل کلراید در آسفالت جاده ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آسفالت پی وی سی
مصرف ضایعات پلی وینیل کلراید در آسفالت جاده ها

نویسندگان: Ambika Behl, Girish Sharma, Gajendra Kumar

سال چاپ: 2014

ناشر: Construction and Building Materials

امروزه مشکل ساز ترین پلاستیک از لحاظ اثرات زیست محیطی PVC است. برای سال ها، دور انداختن محصولات ساخته شده از PVC منجر به انتشار دی اکسین در کوره های زباله سوز بوده است. در این پژوهش ضایعات لوله PVC به عنوان یک اصلاح کننده تا سطح 3 تا 5% در قیر برای کاربرد های هموار کردن استفاده شد. PVC هنگام سوختن دی اکسین منتشر می کند.

بنابراین به تنهایی نمی توان در دماهای بالا آن را حرارت داد. ضایعات PVC را می توان با اطمینان در یک مخلوط همگن با قیر در دمای 160 درجه سانتیگراد استفاده کرد. PVC  با قیر سازگار نیست، بنابراین برای تهیه یک مخلوط همگن ضایعات PVC ابتدا باید با یک اصلاح کننده شیمیایی بهبود یابد و سپس با قیر مخلوط شود. خواص ویسکو الاستیک مخلوط قیر با پی وی سی مورد مطالعه قرار گرفت.

سپس عملکرد ویژگی های این مخلوط بررسی شد و با مخلوط معمولی قیر مقایسه شد. نتایج نشان می دهد که ضایعات لوله PVC می تواند به طور موفقیت آمیز در ساخت جاده مورد استفاده قرار گیرد. قدرت و ثبات این مخلوط بعد از اختلاط با ضایعات لوله PVC افزایش پیدا کرد، همچنین افزایش مقاومت به تغییر شکل دائمی نیز مشاهده شد.

آسفالت پی وی سی

دریافت متن کامل مقاله

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است