خانه خبر عرضه نسل جدید نانوپوشش خودترمیم شونده

عرضه نسل جدید نانوپوشش خودترمیم شونده

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر

به نقل از مرجع پلیمر در بازار ایران : نسل جدید نانوپوشش‌های خودترمیم شونده به بازار عرضه شده است که تنها در صورت اعمال حرارت با سشوار، هرگونه ترک یا شکاف موجود در سطح آنها ترمیم می‌شود.پلیمر

شرکت NEI اعلام کرد این شرکت فناوری جدید خود را موسوم به NANOMYTE® MENDTM به بازار عرضه کرده است. این فناوری یک پوشش فیزیکی بوده که دارای ویژگی خودترمیمی است. این فناوری خلاقانه قابل استفاده در حوزه‌های مختلفی نظیر چوب، فلز و پلیمر است.

این پوشش در صورت ترک خوردن یا آسیب دیدن قادر است خود را ترمیم کند بدون این که به کار خاصی نیاز داشته باشد. با این ویژگی امکان کاهش هزینه نگهداری سطوح و ادوات فراهم شده و می‌توان طول عمر پوشش‌ها را افزایش داد.

این پوشش با استفاده از فناوری پتنت شده این شرکت به نام Mend 1000 که با شماره 8987352 در دفتر اختراعات آمریکا به ثبت رسیده طراحی و تولید شده است. Mend 1000 یک پوشش خود ترمیم شونده است که دارای قابلیت از بین بردن ترک‌ها و شیارها است.

این پوشش خودترمیم شونده دارای مورفولوژی فازی منحصر به فردی است که رهاسازی عوامل ترمیم کننده سطحی را تسریع می‌کند، بنابراین به سادگی پوشش به حالت اولیه بازگشته و خواص و کارایی اولیه خود را باز می‌یابد.

برای این که فرآیند خودترمیمی آغاز شود کافی است که روی سطح این پوشش هوای گرم اعمال شود که برای این کار تنها استفاده از سشوار برای چند ثانیه کافی است. این پوشش به گونه‌ای طراحی شده که امکان تغییر سختی و ضریب شکست آن وجود داشته و می‌توان براساس نیاز آنها را تنظیم کرد.

نسل جدید این پوشش‌ها با نام تجاری Mend 2000 در دمای نزدیک دمای اتاق التیام می‌یابد و Mend 3000 دارای نوعی حلال است که در دمای اتاق ترمیم می‌شود. Mend 4000 پوشش خودترمیم شونده مبتنی بر پلی‌اورتان است. این پوشش نه تنها با استفاده پلی‌اورتان بلکه با پلیمرهای دیگر نیز قابل ساخته شده است و امکان پخته شدن در اثر تابش فرابنفش در آن وجود دارد.

NanoMyte Mend در دسته مواد محافظ پیشرفته با قابلیت ترمیم سطحی دسته بندی می‌شود که امکان ایجاد خواصی نظیر آبدوستی، آبگریزی و ابرآبدوستی و ابرآبگریزی در آن وجود دارد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است