خانه علمی پژوهشی در مرکز رشد دانشگاه آزاد همدان، زنجیر چرخ لاستیکی تولید شد

در مرکز رشد دانشگاه آزاد همدان، زنجیر چرخ لاستیکی تولید شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
زنجیر چرخ لاستیکی

مرجع پلیمر در بازار ایران(پليم پارت) :محققان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان موفق به طراحی و ساخت زنجیر چرخ لاستیکی شدند.

محمدمهدی شیرمحمدی، رییس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حاشیه رونمایی از زنجیر چرخ لاستیکی تولید دانشگاه آزاد همدان با اشاره به هسته پژوهشی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، اظهار کرد: تیمی پرتلاش و با آزمون‌های سخت و متفاوت به سرپرستی مهرعلیپور پس از 6 ماه فعالیت مداوم توانست چند نمونه اولیه از این زنجیر چرخ را تولید و آزمایش کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان تولید کارگاهی این محصول وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: در یک برنامه‌ریزی دقیق این محصول بتواند به صورت صنعتی و نیمه‌صنعتی با سرمایه‌گذاری که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی روی آن انجام خواهد شد، سهم مناسبی از بازارهای ملی و بین‌المللی را در اختیار بگیرد.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان این که زنجیر چرخ لاستیکی یکی از محصولات پرکاربرد است که می‌تواند در آینده با بازار گسترده‌ای که دارد و بدون رساندن آسیب به چرخ خودروها در کنار همه خودروها قرار گیرد، عنوان کرد: قیمت تمام‌شده این محصول یک سوم موارد مشابه آن است و با رویکردی هدفمند به سرعت می‌تواند بازار خود را در اختیار بگیرد.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: همچنین امسال محصولاتی نظیر مادپاک به عنوان پاک‌کننده گیاهی قیر و مشتقات آن، یخ رو به عنوان کفش کوهنوردی روی یخ با حضور رییس کمیسیون اصل 90 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان رونمایی شد.

وی همچنین ادامه داد: محصولاتی مانند دستگاه سنجش ضربان نبض با رویکرد شناسایی بیماری‌های قلبی، بازوبند کنترل دمای بدن نوزادان از راه دور و با کنترل از طریق تلفن‌های هوشمند، برنامه کاربردی تلفن هوشمند گردشگری همدان، کاغذ نیترات‌سنج برای سنجش میزان نیترات موجود در آب و دستگاه کنترل از راه دور کنتور برق دیجیتال از دیگر محصولاتی بود که در سفر رییس دانشگاه آزاد اسلامی به همدان در سال‌جاری رونمایی شد.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه یکی از شاخه‌های اصلی مرکز رشد واحد همدان در حوزه خودرو است، خاطرنشان کرد: تاکنون خودروی کارتینگ ماشین‌های مسابقه‌ای شهربازی و خودروی نظامی بدون سرنشین کنترل از راه دور و از سوی واحد اسدآباد خودروی زائربر برقی نیز در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نمونه‌سازی شده است.

زنجیر چرخ لاستیکی

شیرمحمدی تصریح کرد: از دیگر محصولات مهم نمونه‌سازی شده در این مرکز می‌توان به سیستم آبیاری هوشمند، کنتورخوان‌های هوشمند برق آنالوگ و دیجیتال و کنتورخوان گاز با قابلیت کنترل از راه دور، دستگاه پایمان با هدف سنجش تعادل و تست ستاره و Y در آزمایش‌های سنجش توانایی افراد و توانبخشی و شبیه‌سازی‌های آموزش اسلحه، سفارشی‌سازی خودرو و شبیه‌سازی اماکن و شبیه‌سازی آموزش رانندگی سه بعدی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در واحد همدان برای نخستین‌بار اتوکلاو به عنوان دستگاه استریل اتاق عمل و دستگاه مگنومتر با نانوذرات مغناطیس برای درمان سرطان نیز ساخته شده است.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور واحد همدان خاطرنشان کرد: محصولات دیگری نظیر آب بهداشتی به منظور کاربرد در پاک‌کننده‌های روی صورت، اسپیدند به عنوان سفیدکننده گیاهی دندان، کوره الکتریکی، گاردریل ضدمرگ، دستگاه بررسی تراوش آلودگی خاک، ساخت قالب تبلت با دسترسی راحت‌تر کلیدها، چهار دستگاه قالب برش واشر، شبیه‌ساز زلزله، ربات‌های پرنده و امدادگر، جیگ برای سوراخ‌کاری قطعات‌گرد، اره آتشین سینوسی، سنگ گردساب داخل و خارج، نی‌تصفیه آب، پودر شوینده، پهپاد، مبدل حرارتی، دستگاه آب‌مقطرگیری و سمباده زن دستی و خودکار، دستگاه تست‌گردی قطعات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ساخته شده است.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه فضای تولیدات محصولات دانشگاهی می‌تواند بسیار پر رونق شود، اما نیازمند تحرک و هیجان بیشتر است، افزود: هرچند برای حمایت از محصولات دانشگاهی زیاد شعار داده می‌شود، اما باید برای رسیدن به یک اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، فضای کسب و کار محصولات دانشگاهی و فرایند تجاری‌سازی آنها را تسهیل کرد.

وی افزود: با جرأت می‌توان گفت مجموعه استادان توانمند و دانشجویان پرتلاش در فضای دانشگاهی کشور ما کم نیستند و قادرند گره‌های کور صنعت را به راحتی بگشایند و مسؤولان باید برای تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری در اعطای مجوزها بیشتر کمک حال دانشگاه شوند.

رییس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه باید به واحدهای فناور دانشگاه‌ها اعتماد بیشتری داشت و فضای ورود به بازار را برای آنها تسهیل کرد، یادآور شد: نگاه دانشگاهیان با نگاه افراد تاجر درون بازار کمی متفاوت بوده و ممکن است در بازار برخی افراد حضور یابند که تمایلی برای حضور رقبای جدید دانشگاهی نداشته باشند که البته محصولاتی که در دانشگاه تولید می‌شود عمدتا جدید است و شاید برخی واردکنندگان این موضوع را تاب نیاورند؛ پس محصولات دانشگاهی حمایت بیشتر قانونی را می‌طلبد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است