خانه تکنولوژيتکنولوژی طراحي و مهندسي معرفی یک تکنولوژی برای شکل پذیری مستحکم مواد گرمانرم

معرفی یک تکنولوژی برای شکل پذیری مستحکم مواد گرمانرم

توسط مدیر سایت
0 نظرات

تیم ترجمه و تولید محتوی مرجع پلیمر در بازار ایران: مواد پلاستیکی کامپوزیتی به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود: پلاستیک‌های کامپوزیتی که می‌تواند به صورت تزریقی قالب گیری شوند و پلیمرهای کامپوزیتی که از طریق روش لایه گذاری تولید می‌شوند. اگرچه پلاستیک‌های کامپوزیتی که به صورت قالب‌گیری تزریقی تولید می‌شوند ارزان‌تر از همتایان خود که به صورت لایه گذاری تولید می‌شوند، می‌باشند (به دلیل اینکه در حجم بالایی قالب‌گیری می‌شوند) اما دارای خواص مکانیکی پایین‌تری هستند.

bolts-metalnut

 پلیمرهای کامپوزیتی لایه گذاری شده بسیار سخت هستند اما نیاز به پردازش مشکل و پرهزینه ای دارند که باعث محدودیت در کاربرد آن‌ها شده است. شرکت KyronMAX با تلفیق این دو تکنولوژی توانسته است حجم بالایی از کامپوزیت‌هایی که به صورت تزریقی قالب‌گیری شده را تولید کند که استحکامی نزدیک به کامپوزیت‌های لایه گذاری شده را دارد.

حتی مستحکم‌ترین پلاستیک‌های قابل قالبگیری، استحکامی نزدیک به فلز را ندارند بنابراین باید بخشی از هندسه فلز تغییر داده شود و برای تولید مواد پلاستیکی دوباره مهندسی شوند که این امر با اضافه کردن حجم بیشتری از مواد پلاستیکی همراه است که باعث افزایش وزن و هزینه می‌شود. این مشکل با طراحی گونه جدید پلیمرهای KyronMAX برطرف شده است. از جمله کاربردهای این نوع ترموپلاستیک‌های کامپوزیتی در صنعت هوا و فضا می‌باشد.

منبع: jeccomposites

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است