Sorting by

×
خانه علمی پژوهشیمقالات مهندسی و ترکیب‌بندی پلیمری بخیه‌هایDrug-eluting

مهندسی و ترکیب‌بندی پلیمری بخیه‌هایDrug-eluting

توسط رضا زارع
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

رایج‌ترین ایمپلنت‌های جراحی در بازار جهانی، بخیه‌ها می‌باشند. از آن‌ها برای نگه داشتن بافت‌ها در کنار هم برای بسته شدن زخم‌ها استفاده می‌شود. با این حال، کنترل پاسخ سیستم ایمنی بدن به این «جسم خارجی» در محل عفونت چالش‌برانگیز است. پلیمرهای طبیعی مانند کلاژن، ابریشم، نایلون و پنبه و پلیمرهای مصنوعی مانند Polycaprolactone، Poly(lactic-co-glycolic acid) ، Poly(p-dioxanone)و غیره، مبنای مستحکمی برای مهندسی بخیه‌های Drug-eluting را مهیا می‌نمایند. ترکیب مواد دارویی فعال (API) با ترکیبات پلیمری به‌ کار رفته در بخیه، روشی کارآمد برای کاهش واکنش‌های التهابی در محل زخم و همچنین کنترل رشد باکتری‌ها و در عین حال ترمیم بخشیدن زخم می‌باشد. مشخص شده است که ترکیب‌بندی پلیمری در بخیه‌های جراحی باعث افزایش انعطاف‌پذیری و همچنین ایجاد خواص فیزیکی و مکانیکی عالی می‌شود. فرآیندهای ساخت و مواد پلیمری کنترل پروفیل‌های Drug-eluting را ممکن می‌سازند تا به‌طور موثر الزامات ترمیم زخم را رفع کند. این پژوهش به تشریح و بحث پیرامون (الف) مواد پلیمری و APIهای مورد استفاده در کاربردهای بخیه، از جمله بخیه‌های جذبی و غیرقابل جذب، (ب) ساختارهای بخیه مانند تک‌رشته‌ای، چندرشته‌ای، بخیه های مجهز و هوشمند. و (ج) تکنیک‌های ساخت موجود برای تولید بخیه‌های Drug-eluting، از جمله الکتروریسی، اکستروژن مذاب و پوشش‌دهی می‌پردازد.

نتیجه‌گیری

اخیراً توجه بیشتری به پلیمرهای مصنوعی زیست ‌تخریب‌پذیر معطوف شده است؛ زیرا قادرند در داخل بدن انسان از طریق تجزیه پروتئولیتیک یا هیدرولیتیک بدون نیاز به کشیدن، پس از جراحی تجزیه شوند، که به طور قابل توجهی احتمال عفونت محل جراحی (SSI) و درد بیمار را کاهش می دهد. در میان فرآیندهای ساخت بخیه‌های Drug-eluting، افزودن API در طول ساخت ایده‌آل‌ترین گزینه است، زیرا این فرآیند تک‌ مرحله‌ای است و به تجهیزات گران‌قیمت نیاز ندارد، که هزینه را کاهش می‌دهد و امکان تولید انبوه را فراهم می‌کند. فرآیندهای اکستروژن مذاب باید هر زمان که شرایط قابل اجرا باشد استفاده شود، زیرا نیازی به مرحله حذف حلال ندارد و استانداردهای سازگار با محیط زیست را برآورده می‌کند. با این حال، در برخی موارد، زمانی که APIهای حرارت‌پذیر برای کاربردهای بخیه‌های Drug-eluting مدنظر هستند، ممکن است روش الکتروریسی در نظر گرفته شود. علاوه بر این، زمانی که برای تسهیل بهبود زخم به محتوای بالای دارو نیاز است، پوشش دادن بخیه یک تکنیک ایده‌آل خواهد بود.

دانلود فایل: مهندسی و ترکیب‌بندی پلیمری بخیه‌هایDrug-eluting

 

Reference

Deng, X., Qasim, M. and Ali, A., 2021. Engineering and polymeric composition of drug‐eluting suture: a review. Journal of Biomedical Materials Research Part A, 109(10), pp.2065-2081.

https://doi.org/10.1002/jbm.a.37194

ترجمه و ویرایش: احمد غلامیان مقدم

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است