خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها برگزاری مراسم اعطای نخستین جایزه فناورانه ایرج یزدان بخش در دانشگاه فردوسی مشهد

برگزاری مراسم اعطای نخستین جایزه فناورانه ایرج یزدان بخش در دانشگاه فردوسی مشهد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :  مانوپارت به عنوان مرکز نوآوری و شتابدهی گروه صنعتی پارت لاستیک با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار کرد:

جایزه مرحوم ایرج یزدان بخش

هدف رویداد: حمایت از ایده ها و طرح های فناورانه صنعتی

مخاطبین: دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

حوزه های مربوطه:

  • صنعت خودرو
  • رباتیک
  • قطعات پزشکی پلیمری
  • محیط زیست و انرژی های تجدید پذیر (با محوریت فناوری های شیمی)

جایزه رویداد: یک دستگاه خودرو کوییک R

در روز دوشنبه ۱ اسفندماه ۱۴۰۱ مراسم اعطای نخستین جایزه فناورانه ایرج یزدان بخش در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
این مراسم که نشان از ارتباط دانشگاه با صنعت دارد در زادروز ایرج یزدان بخش برای اهدای جایزه فناورانه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر رضا لطفی معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تقدیر از گروه صنعتی پارت لاستیک برای همکاری با دانشگاه گفت: صنعت می‌تواند مسئله‌های خوبی برای دانشگاه تعریف کند.همچنین باید توجه داشت که در دانشگاه ما به تربیت انسان ارزش آفرین و با ظرفیت بی نهایت  می‌پردازیم که می‌تواند در صنعت بسیار کارآمد باشد.
در ادامه مراسم دکتر عبدالله یزدان بخش برادر مرحوم ایرج یزدان ضمن بیان تلاش های  برادر خود در عرصه صنعت و گرامی داشتن یاد و خاطره او اظهار داشت بناست جایزه فناورانه ایرج یزدان بخش هر ساله برگزار گردد.

در این مراسم دکتر محمدرضا مه‌پیکر مشاور مدیریت ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه فردوسی مشهد نیز بیان کرد: رسالت و ماموریت دانشگاه توسعه علم، ترویج علم و کاربست علم است که برای کاربست علم از طریق پژوهش های کاربردی در قالب هدایت پایان نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ارتباط با بخش تحقیق و توسعه صنایع، امکان پذیر است. وی افزود جایزه ایرج یزدان بخش فقط جنبه نمادین ندارد و  از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا نقطه اتصال واقعی دانشگاه و صنعت می تواند باشد.
همچنین در خصوص شاخص‌ها و چارچوب‌های این جایزه این گونه توضیح داد: رساله‌ها در چهار حوزه صنعت خودرو، پلیمرهای پزشکی، رباتیک و محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر مورد بررسی قرار می‌گرفتند که از میان نوزده محصول ۵ مورد وارد ارزیابی تخصصی شدند که از میان‌ آن‌ها امروز از سه برگزیده تقدیر خواهد شد.
در پایان با حضور دکتر احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر انتظاری استاد راهنما دو رساله دکتری که موفق به کسب مقام دوم شده بودند از تیم دکتر نرجس شهرآئینی و تیم دکتر عفت مشفقی تقدیر شد. همچنین با حضور دکتر اکبرزاده استاد راهنمای تیم برنده خودروی ملی کوئیک از مهندس امیر حجتی نماینده دانشجویان تیم تقدیر به عمل آمد و اولین جایزه فناورانه به تیم هگزا اعطا گردید.

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است